Hööks flugtäcke 68323

S

Sophieeklund

Någon som provat? Vad tyckte ni? :confused:
Någon som kan ge ett tips på något annat bra flug/knott täcke?

Är det de gråa täcket?
Det gråa satt iaf totalt kass! Förstår faktiskt inte hur det täcket kan sitta normalt på ngn häst, men på min häst var det iaf en katastrof! Ångrar det köpet, helt klart.

Både det ljusblåa och det gråa flugtäcket lossnar i halsen. :smirk:

Köp ABSOLUT inte h**ks blåa flugtäcke med magplattan. Spännerna fram vid bogen och under halsen är totalt värdelösa. De går inte att knäppa igen. Alltså sitter täcket inte kvar på hästen.

Min kompis har precis returnerat tre stycken... Skickade efter Börjes flugtäcke istället men ha inte fått dem än...

ok, någon som vet hur börjes flugtäcken är då?
eller någon som kan ge förslag på något annat täcke?

Bucas flugtäcke är att rekommendera.
Har det inte själv, men en i stallet har och det verkar kanonbra. :)
Kostar lite, men det kan de ju vara värt. ;)

Boett om du ska insektstäcke är heltäckande + att det har en öronluva som sitter jättebra! Super kvallé!. Min förra ponny hade svåra sommareksem, men med det täcket höll hon sig jättefin i man o svans!plus att det inte gick sönder hur mycket hon än gnuggade sig! Boett var de första att tillverka insektstäcken ( då främst till islandshästar). Har ett Dominio flugtäcke till min nya häst nu. Ljusgrönt funkar helt okej, det har hel hals och skyddar även lite mot smuts. Helt okej eftersom min häst inte har eksem utan bara vill ha skydd mot jobbiga flugfän. Boett brukar ha anonns i Ridsport i andra delen.

P.s köp inte från hööks!tyget går sönder så fort de börjar klia sig (vilket de gör hela tiden om de har eksem). d.s

Eller varför inte bara köpa Boetts!(Tyvärr tror jag nog int så mkt på h**ks när tänker efter) Även om det är dyrt så är det tydligen det bästa!! Det håller förmodligen flera livslängder av de billigare täckena. Annars finns ju bucas insektstäcke som är bra! :)

Kompisen har Hööks flugtäcke till sitt stora fullblod. Bortsett från att det har urkass passform på halsdelen och att spännena i halsen och bogen är värdelösa (hon skall byta spännena, hittills har hon fått tejpa ihop dem för att de inte skall gå upp) så fyller det sin funktion ganska bra.

Själv har jag Bucas flugtäcke på min häst och det är jag jättenöjd med. Sitter på plats, är bekvämt för hästen och skyddar bra mot flygfän. Min pålle har haft det hela förra sommaren + ett par månader nu denna sommaren och det har hållt väldigt bra trots att han inte direkt är rädd om sina täcken... :smirk: Kan rekommendera det!

*lånar tråd*

På h**ks flugtäcke så är spännena konstiga men det upplyste de om vid köp + att det blev 150:- i rabatt pga. detta.
Exemtäcket från h**ks är kanonbra!!!!
Känner inte till börjes täcke, men gillar bucas flugtäcke jättemycket.

Vet inget om de andra flugtäckena från Hööks, men deras bruna exemtäcke fungerar jättebra! Min kompis har det och hon är väldigt nöjd! :bow: :)

Mvh Huntress

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 526
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 563
Senast: Elise4321
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025