F
Fruentimber
Själv föredrar jag ju om tuppen visar lite jävla anamma och en vilja att försvara sina höns. Något annat vill jag inte avla vidare på. Jag har t ex en Vorwerk-tupp som vid ett par tillfällen försökt ge mig en rak höger när jag varit tvungen att jaga runt hönsen i hönshuset av någon anledning (mina höns är inte "tama"). Med andra ord helt befogat från hans sida att försöka ge sig på mig - jag hotar ju hönsen och de flyr och lever runt.
Min bästa tupp dog förra året och gav då sitt liv åt höken för att försvara hönsen. Det var andra gången han gav sig på höken, tyvärr denna gång genom att sätta livet till. Samma tupp hade även vid två tillfällen gett sig på min systerdotter som inte hade förstånd nog att låta hönsen vara ifred, trots att vi sagt till henne.
Min bästa tupp dog förra året och gav då sitt liv åt höken för att försvara hönsen. Det var andra gången han gav sig på höken, tyvärr denna gång genom att sätta livet till. Samma tupp hade även vid två tillfällen gett sig på min systerdotter som inte hade förstånd nog att låta hönsen vara ifred, trots att vi sagt till henne.