F
Fruentimber
Alltså, jag plockar bara bort äggen om jag inte vill att hönorna ruvar? De ger sig tillslut. Gör absolut inget mer än så.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har kontaktat den jag fick henne av och ska hämta buren ikväll så kan jag gömma den bakom lite grenar och halm, ställa in vatten och mat och lämna dörren öppen så kan hon gå som hon vill och ändå gömma sig om hon vill.Ja, det kan var väldigt traumatiskt när man bott ensam utan artinteraktion, det är iallafall min tanke. Kanske värre än vi tror.
Men, jag skulle som du, fortsätta se om det går. Sätt absolut in gömslen till henne tycker jag.
Alltså, jag plockar bara bort äggen om jag inte vill att hönorna ruvar? De ger sig tillslut. Gör absolut inget mer än så.
Hoppas höna pöna lär sig att vara höna igen. Måste vara en chock att komma till massor kompisar och inte veta hur man skall bete sig.Tuppen satt inne hos henne under kartongboet men kom fram när jag kom med bananerna. En surhöna fräste ifrån mot honom så han hoppade upp i en hylla där jag har deras reden och jag fick klappa honom.
Lillgumman kvittrade där hon satt och verkar lite mindre rädd men jag gav henne mat separat och hon åt med god aptit. Bytt vattnet och ställt det på samma ställe som sist, nära skyddet, så dels skärmar det av lite och dels så får hon nära till det och slipper vandra ut bland de andra för att dricka.
Ja, stackars liten. Ett sånt eländigt liv, först bo i en hundbur utan en pinne eller artfränder och sedan bli ihopföst med en massa andra fåglar som man inte har en aning om vad det handlar om. Jag har varit väldigt bekymrad över henne men är glad att hon verkade må bättre idag än igår och att tuppen också sitter med henne. Sen vet jag ju inte om de andra flickorna mobbat honom så även han tycker det är lugnare med henne eller om han bara är snäll. Det var iaf inget stök mellan dem när jag kom utan han kom ut och hälsade medan hon satt och kvittrade, så jag hoppas att det inte ska ta allt för lång tid för henne att vänja sig med de andra hönsen.Hoppas höna pöna lär sig att vara höna igen. Måste vara en chock att komma till massor kompisar och inte veta hur man skall bete sig.
Vi hoppas på det bästa att de andra är snälla. Hon måste få chansen att vara höna.Ja, stackars liten. Ett sånt eländigt liv, först bo i en hundbur utan en pinne eller artfränder och sedan bli ihopföst med en massa andra fåglar som man inte har en aning om vad det handlar om. Jag har varit väldigt bekymrad över henne men är glad att hon verkade må bättre idag än igår och att tuppen också sitter med henne. Sen vet jag ju inte om de andra flickorna mobbat honom så även han tycker det är lugnare med henne eller om han bara är snäll. Det var iaf inget stök mellan dem när jag kom utan han kom ut och hälsade medan hon satt och kvittrade, så jag hoppas att det inte ska ta allt för lång tid för henne att vänja sig med de andra hönsen.
Hon är minst av dem alla så jag kommer fortsätta hålla ett extra öga på henne och ha gömställen åt henne där även han ryms.
Sätter in dom på pinnen på natten i mörkretOm man vill stoppa in 2-3 höns i en flock, hur gör man då enklast?
Hur stort är växthuset? Till hur många höns?Visa bifogad fil 130110
I helgen flyttade vi upp alla höns till växthuset för att vara i hela vintern. De får våra rester av paprika och gurka och hjälper oss med gödsling och tilljämning.
De trivs jättebra och vi behöver inte bekymra oss om eventuell fågelinfluensa här inne. Härligt för oss alla.
Hur stort är växthuset? Till hur många höns?
Bara hönsägare förstår lyckan i detta...Tror vår yngsta höna lagt sitt första ägg idag, för det låg ett sött litet ett i ena redet.
Ja det här gick ju bra...@__sofia__ @Fruentimber @Unafraid
Tack för svar! Ja, omplacering kanske skulle funka, känner en som vi kan prova hos, han har flera olika grupper så nån kanske passar tanten...
Mjölmask!Har bjudit hönsen på bröd några gånger när jag handlat. De lär sig fort, för nu kommer de farande när jag prassar med en påse Men vad kan man ge för gott istället för bröd?Visa bifogad fil 130167
Mjölmask!
Majskorn
Typ alla vegetabiliska rester.