Knashöns. En ligger och ruvar (utan ägg) inne hos en gris. Grisen ligger där ibland, men verkar gullig nog att inte lägga sig på hönan. På bilden ligger grisen dock utanför
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ljummet vatten och såpa, skrubba försiktigt med en mjuk tandborste och smörj sedan med matolja alternativt Fyra ess tjärsalva.Benkvalster - hit me med era bästa tips!
Har slagits mot dom hela sommaren nu, det har väl blivit lite bättre men inte bra än.
Nån höna har tom tappat några benplattor. Verkar klia när jag borstar där innan jag sprayar (just nu provar vi blåspray).
Växer de ut igen?
Jag skulle rekommendera en stega upp till sittpinnarna också och skydd för rutan om den är av glas.
På gården där jag har ena hästen har de brahmor! Två höns och tidigare en tupp, men han gick nyss bort. De hos oss är jättevänliga och lugna, tuppen var supertrevlig verkligen, saknar honom. Jag vill ha brahmor själv när vi väl skaffar gårdNån här som har Brahma, lite sugen på att byta ut mina dvärgkochin till Bramha, hur är de i sättet.
Fönstret är plast, eller vad heter det, plexi? Kan de inte flaxa sista biten? Annars tillverkar jag en till, det var inte allt för svårtJag skulle rekommendera en stega upp till sittpinnarna också och skydd för rutan om den är av glas.
Nog kan de, men nästan alla mina hönor använder stegen hela vägen upp. En del hoppar upp på en pall jag har och flaxar sista biten, men det är kanske 2/15. Hälften av hönsen använder stegen på vägen ner också. Okej, toppen att fönstret är i plexi!Fönstret är plast, eller vad heter det, plexi? Kan de inte flaxa sista biten? Annars tillverkar jag en till, det var inte allt för svårt
Fixar en till stegeNog kan de, men nästan alla mina hönor använder stegen hela vägen upp. En del hoppar upp på en pall jag har och flaxar sista biten, men det är kanske 2/15. Hälften av hönsen använder stegen på vägen ner också. Okej, toppen att fönstret är i plexi!
Jag har just nu 11 vuxna och alla har namn. Men ingen av de 12 kycklingarna är döpa, de får namn om jag behåller dom senare.Är det bara jag som inte har namn på mina höns? Trots ett mindre antal (5 hönor, en tupp och nu fyra kycklingar).
Ropar bara "kom hönsen" när dom ska in.