Hönsloppor

M

mizz

Sambon påstår att han blivit biten av en hönsloppa och jag ska därför ut på jakt i hönshuset. Vill därför veta lite mer, vad ska jag titta efter, var ska jag titta, hur gör jag för att få bukt med ev problem, smittkälla, etc. Tipsa gärna om en hemsida med mkt bilder och bra förklaringar.

:bump: Mizz

Sv: Hönsloppor

hm, vi hade det förut..
och vi märkte det på pinnarna (vi har som lådor under där avföringen hamnar) och jag bara tog tag i en låda och hade sen fullt på händerna *kräks*

det ser ut som små spindlar ungefär, småsmåsmå.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 603
Senast: Enya
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 213
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25