Hönsfrågor.

Sv: Hönsfrågor.

Jag vill ju att de sköter sig själva så bra som möjligt.
Dock är jag inte intresserad av avelsarbete mm.

Jag håller med Ramona!

Bestäm dig i första hand för om du vill ha höns för sakens skull eller om du vill "rädda" några individer från ett hönseri. Tänk då på att dom hönsen ändå blir slaktade/avlivade, så dom lider ändå inte även om du inte köper dom.

Är din ambition att erbjuda hönorna ett bra liv som "kompensation" för det eländiga dom haft, så är det en godhjärtad tanke. Men du "räddar" dom inte från hönseriet.

LIA

Men du är kanske intresserad av bevarande? De som föder upp måste ju sälja sina vidare, annars avlar de inte eftersom de inte kan behålla alla själva.

Sen kanske du skulle tycka att det vore roligt med några kycklingar ibland?

Om du vill ha höns som sköter sig så bra som möjligt på egen hand så ska du ha redan tama höns. Det är inte fabrikshöns. De är inte ett dugg tama.

Åh vad avancerat detta var nu då! ;)

Bevarandet har jag inte ens tänkt på men det är ju sant faktiskt. Det tål att tänkas på.
Kycklingar kommer jag inte att få eftersom jag inte ska ha någon tupp. Det ligger hus lite för nära för att det med tupp ska kännas aktuellt tyvärr.
Jag ska kolla upp en som föder upp hönor i närheten och som jag har hört bra om.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 469
Senast: Lillefrun
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 143
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 402
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar