Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enya skrev:Ja, då verkar det som om de överlever i Skånes ickekalla vinter! Jag menar, inte hade vi minus 25 i vintras ens?
Vi har två skånska blommehöner och 4 vita "burhöns" och 2 bruna "burhöns", Vet inte vad burhönsens raser är, köpte dem som värphöns helt enkelt.
En anna fråga, kan man göda höns så att de blir tjocka?
Enya skrev:Ja, då verkar det som om de överlever i Skånes ickekalla vinter! Jag menar, inte hade vi minus 25 i vintras ens?
Vi har två skånska blommehöner och 4 vita "burhöns" och 2 bruna "burhöns", Vet inte vad burhönsens raser är, köpte dem som värphöns helt enkelt.
En anna fråga, kan man göda höns så att de blir tjocka?
mysko skrev:Jag fyller hela marken i hönsgården med hö/halm och tar bort det nu på våren..
Min tupp har förfrusit lite på sin kam & haklapp i vinter men det är läkt nu..
Haklappen tror jag beror på när han druckit vatten men kammen vet jag inte.
En sak jag funderar på är varför de inte går in självmant? Då kvällen närmar sig finns det inte en höna utomhus här hos mig. Alla har då gjort kväll och satt sig på sovpinnen inne i hönshuset.shady skrev:Kanske det beror på att det inte går att fånga dom så man får in dom.
Albatross skrev:Jag har hört att hönsen trivs bäst när temperaturen inte sjunker under fem grader...
LIA skrev:Sorry, men jag håller inte med dig. Dom klarar kylan alldeles utmärkt, och mår säkerligen bättre utomhus i friska luften, än instängda i ett hönshus.
LIA
Varför inte? Av samma skäl som katten, hunden, hästarna själva får bestämma, om dom vill vara ute eller inne, kanhända? Bortdett från risken för rävmiddag, förstår jag inte upphetsningen om det. Och räven hålls borta av hunden, så den är inte heller något problem i det fallet.Varför låter man sina höns övernatta ute över huvudtaget?
1. "Varför inte" - Risken för rävmiddag är väl inget att ta så lättsinnigt på. Hur tror du det är för hönan att bli jagad av en räv? Kan du inte känna hennes rädsla, panik och dödsångest? Det kan jag, och det utan att förmänskliga henne.LIA skrev:Mysgrisen:
Varför inte?
1. Bortdett från risken för rävmiddagDäremot kan jag berätta, att vi blev av med en höna i natt eftersom hunden var inne.
2.Hönan hade varit borta en vecka, och legat någonstans och ruvat.
LIA