Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har fått min första kyckling idag!
Oplanerat iof, men ändå.
Syrran han plcoka undan två o klläcka dem o har dem nu rantandes inomhus.
så som jag försto det så var det flera hönor som låg på ägg o de turades om att hacka ihjäl de kycklingar som kom ut.
Låter mycket märkligt. Ligger dom i varandras reden?
Syrran han plcoka undan två o klläcka dem o har dem nu rantandes inomhus.
vilket då innebär att de vill ha sällskap,d ehar ju en låda med värmelampa,men den duger minsann inte!
Hon sa attdet är som att ha småbarn,de piper så fort ngt inte duger o tystnar när de hör att hon är på väg.
Kycklingar vill kunna krypa in under hönan, och därinne finns ju ingen lampa. Alltså, dom behöver kontakt med sin mamma, därav pipandet, och dom behöver få slippa lampan. Vi använder en värmedyna som vi viker över en låda- typ glassburk- och på så sätt får dom både värme och minskat ljus. Ett smidigt sätt, men man måste vara uppmärksam så det inte blir för varmt!
Under strömavbrottet så funkad einte värmelampan så de höllpå att frys aihjäl så då fick hon ha dem inna för tröjan-även på natten
Känner igen det där. Har gått med kycklingar innanför tröjan och i fickorna. [/QUOTE]
......
LIA
Jag tycker det är kul med dom små liven. Har man dom på kaffebordet ruschar dom omkring mellan koppar och fat och försöker hinna med att kolla allt som rör sig.
LIA