hona+hona=???

M

Magrinette

Jag har två stycken hermelinkaniner, två honor.

De är 5 månader gamla och i föregår började den stora av dem att försöka "para" sig med den andra. Vi trodde direkt att de hade sålt fel till oss, men jag tyckte de såg likadana ut när jag tittade.

Ringde veterinären igår, de sa att vi kunde komma ut så kollade de på "flickorna" gratis.

Det var två honor... som tur är...

Men varför håller de på så här? Är det dominans eller något annat? Det började som sagt i föregår, den stora har också börjat knorra när man ska ta henne i samband med detta. Kan det va att hon blivit könsmogen?

// Magrinette - som bara haft en kanin åt gången innan...

Sv: hona+hona=???

Troligtvis så har de blivit könsmogna ja, då kan de rida på varandra för att dem är brunstiga, tyvärr ganska vanligt att de håller på så, men det är inget att oroa sig över egentligen :) Håll bara lite koll på dem då det ibland kan resultera i att den ena blir väldigt stressad av att den andra "håller på" och det är inte bra i längden.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 458
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 224
Övr. Katt När Nikita dog var smärtan och sorgen outhärdlig och det kändes verkligen som livet var slut. Hon var inte bara min 'once in a lifetime'...
2
Svar
26
· Visningar
2 884
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Parfym
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Borstning av tänder