Hon Valpar!!!!!!!!

Sv: Hon Valpar!!!!!!!!

De börjar redan få svarta nosar och svarta trampdynor :eek:
Det är ju sjukt hur snabbt de utvecklas!

Den ljusgrå grizzletiken har nu ett helt cremefärgat huvud :love:
Hon har även en vit prick i pannan, vit rand i nacken (något som jag verkligen älskar på cremefärgade hundar) och vit svanstipp.
Hon verkar äta konstant, så tja, om hon fortsätter vara ett matvrak så blir hon nog lätt att muta i framtiden.. :angel:

Idag har jag köpt valphalsband! Ett litet ställbart i nylon, liiiila! :D

(OT: Millan, du ska få svar på dina PM, jag är bara så frukansvärt slutkörd rent psykiskt nu att jag inte orkar tänka. Hör av mig så fort jag orkar)

Ingen fara svara när du orkar och vill!
Kram!

Härligt med din lilla valpis :) Jag längtar så tills jag kan ta valpar på Maya..... :love:

Grattis! :D

Men, får dom så få valpar?

Tikarna som vår wachtelhane har parat har klämt ur sig minst 10 st, som mest 12 :D

Jag som trodde du hade hund sedan innan? Eller blandar jag ihop dig med någon? :)

Grattis iaf! Saluki är en jättefin ras, en ren fröjd för ögat!

Föressten (relaterar till det du skrev om Saluki som ras), vet du/ni fler raser som är ungefär på samma sätt som Salukin? De får ju gärna vara sådär ruskigt eleganta och vackra också! Helt i min smak:)

Saluki verkar ju vara en ideal-hund för mig (föll pladask när jag snubblade över din tråd och googlade vidare om rasen!), men skulle gärna se fler exempel på raser..:)

PM uppskattas, vill ju inte kapa tråden!

Senast ändrad av en moderator:

Grattis! :D

Men, får dom så få valpar?

Tikarna som vår wachtelhane har parat har klämt ur sig minst 10 st, som mest 12 :D

Det vanliga är mellan 5-9 valpar ;)
(och tur är det, när de springer runt i huset som tornados så är 5st helt lagom :eek:)

Jag som trodde du hade hund sedan innan? Eller blandar jag ihop dig med någon? :)

Grattis iaf! Saluki är en jättefin ras, en ren fröjd för ögat!

Jag har lånat 2 hundar i olika perioder, så jag har inte varit riktigt hundlös på länge och det har nog för de allra flesta uppfattats som om jag har egen vovve ;)
Tiken som är mamma till kullen lånade jag i 11 månader och hon är den mest fantastiska hund jag någonsin träffat.
Sedan lånade jag en annan tik i 2-3 månader, men sedan ville kenneln ha tillbaka henne, trots att hon helt klart hade det bättre hos mig... menmen... :smirk:

Du ska få PM ;)

BILDBOMB!! :banana::banana: :angel:

Efter en helg på kenneln så har jag över 300 valpbilder - och de flesta (eller iaf lite över hälften) är nog på cremetiken...
Här kommer några av dem:

Här är då hela valpkullen hos mamma Zala:
DSCF3784c.jpg

Grå kropp - men färgen på huvudet avslöjar vilken färg hon blir senare ;)
DSCF3806c.jpg

LILLPLUPP!
DSCF3970c.jpg

Bakom particolorsyrran ligger hon och sover:
DSCF4050c.jpg

Bilder från söndagen:

Lilla pluppen
DSCF4110c.jpg

Något får mig att tro att hon blir bra på att stjäla soffor i framtiden...
DSCF4109c.jpg

Bara 3 dagar gammal - men nosen är redan svart ;)
DSCF4122c.jpg

Bonusbild på en STOLT och enormt duktig mamma - den vackraste jag vet. :love: :love: :love:
DSCF4156c.jpg

Mamman ser verkligen go ut.Väntar på att valparna ska bli LITE äldre för att jag ska tycka de är söta(inget illa ment);)

Haha - i vanliga fall så hade jag sagt "Vänta 6 månader så kan jag kanske säga att någon ser söt ut". Jag är av typen som inte gillar ungar i något slag, oavsett om det gäller hundar, katter, människor, whatever.
Men den här kullen är speciell - framförallt den där cremevalpen... Hon är något helt extra - i mina ögon. :o

Haha - i vanliga fall så hade jag sagt "Vänta 6 månader så kan jag kanske säga att någon ser söt ut". Jag är av typen som inte gillar ungar i något slag, oavsett om det gäller hundar, katter, människor, whatever.
Men den här kullen är speciell - framförallt den där cremevalpen... Hon är något helt extra - i mina ögon. :o

Håller med.Tycker kattungar,valpar mm ser ut som små råttor i början:crazy:,Men att vänta 6 månader var länge(ok med barn:rofl:).När valparna är en sådär 6-8 veckor börjar de ju bli helt underbara när de tultar omkring:).Förstår ju ändå din längtan för DIN valp så då blir ju hela kullen speciell.Lycka till nu och in med fler bilder om några veckor:banana::rofl:

Små råttor är nog helt "rätt" :p

6-veckorsvalpar som rusar runt, pissar, skiter, tuggar sönder allt de kan och har kapplöpning genom hela huset... Nja... jag är trött på det :angel:

Kommer träffa valparna varje helg fram tills att jag tar hem min egna, så tja, jag kommer nog inte kunna låta bli att lägga in minst en bild i veckan :o :D

Jag kräver minst 3 bilder varje vecka :angel: framifrån, bakifrån och från sidan :D

åhh underbara!
Saluki är underbara hundar, har haft två i familjen. Nästa hund mina föräldrar skaffar blir en saluki.

Ni får inga bilder den här helgen... Jag ligger och är jättesjuk och kan inte ta mig till kenneln... :mad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 992
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 263
Senast: TeamLundVer
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 666
Senast: ISABEL
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 223
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10