Sv: Hon vägrar ta vänstergaloppen
kl
Måste skriva av mig lite... Hur mycket vågar man kräva? Damen är ju som sagt väldigt speciell, och är hon på ett bakåttänkande humör så är det inte ens att tänka på att försöka med vänstern. För hon backar i huvudet tills ja.. hon exploderar. Man måste rida på FRAMÅT, så att hon får framåttänket. Men har hon väl fått bakåttänket när jag ska fatta vänstern så går det INTE.
Jag måste dock säga att det har gått framåt, och jag måste själv försöka se på det positiva istället för att ge upp bara jag tänker på en vänsterfattning.
Vi började hoppa regelbundet i maj nån gång, och hoppningen har hjälpt mycket. För sist vi hopptränade så råkade jag flera ggr sitta till "fel", och det vart flera vänsterfattningar från trav. En gång i en sväng tog hon höger, men utan att tänka nånting tog jag tbx henne och fattade en vänster, VOILA! Hon tog den! Helt otroligt. Varken hon eller jag hann låsa oss i våra huvuden.. För när jag skulle försöka igen hade jag ju fokus på fattningen och då gick det inte.
Någon som har nånting att säga utifrån det jag skriver här?? Känns ju som att jag gör nånting fel och omedvetet när jag fokuserar på att hon ska ta den. För när jag råkar sitta fel, och som sagt inte tänker på fattningen så går det ju?