Hon lämnar nog jorden idag, min älskling!

lady_vip

Trådstartare
Jga klarar inte det längre, hon ligger i soffan och skakar och har fått hög feber igen:cry::cry:

Det går inte, hon kommer inte klara detta och jag vägrar se henne lida, men det gör så ONT!!!

Min lilla älskade stumpa som är så underbar... Klockan 8 öppnar veterinärerna, de har nog väntat på mitt samtal...

Sv: Hon lämnar nog jorden idag, min älskling!

Usch, det är hemskt när man är så maktlös och bara kan se på när ens djur inte mår bra! :cry:

Massa styrkekramar!

Känner med dig
a042.gif

Fy vad jobbigt! Vad starkt av dig att se till hundens bästa. Du har gjort allt du kan!

kram

Tack... Har nyss pratat med mamma en bra stund och hon tycker att jag ska åka till en vet. till... Måste ju ändå åka dit, så jag kan lika gärna höra vad de har att säga...

Men hon åt precis all mat med god aptit, så det är så svårt...

Men jag är ganska övertygad om att det är kört, vägrar ställa upp på att hon ska bli något försöksdjur...

har de fortfarande inte hittat felet? tagit nytt borreliaprov? det är en luring att upptäcka. har hon mycket ont? du skrev att hon brände sig i solen, så att hon är feber är kanske inte så konstigt, men har hon ont också väger det emot henne. och det har ju pågått ett tag. fick hon någt särskilt att äta igår?

de har tagit fästingsjukdomar 2 ggr, inget alls.

Det är antagligen njurbäckensinflammationen som spökar, det tyder febern på säger vet. iaf. Så långt är det ju bra eftersom det kan behandlas, men hon är i så dåligt skick att hon inte orkar bekämpa det... Hon väger 23,5 kg, hon ska väga 32 kg...

glöm inte att uppdatera om du åker till ny vet!

nu ska jag sova.

kram

Usch vad jag lider med dig:cry: Det svåraste beslutet man måste ta.......

Känner med dej, inte roligt att ha en sjuk hund.

många tröst kramar

Jag tycker du gör helt rätt. Jag är nog sån så jag klarar inte av att kämpa för länge. Såg i din förra tråd att du tänkte kämpa 1,5 månader till, jag hade aldrig fixat det. Jo om jag verkligen såg resultat.
Ska jag vara ärlig hade jag heller inte åkt till en veterinär till. Ja möjligtvis för att höra vad de säger, men inte för börja om med alla prover mm.

Jag menar inte nu att vara negativ mot dig. Jag bara skriver hur jag hade gjort. Jag vet ju av läsning här att du gör allt för dina hundar. Så ta nu inte detta fel :)

Sällan man ser någon som kämpat så för sin hund som du gjort!

Massa styrkekramar

Jag åker nog mest dit för att kolla att vi inte har missat något, för säkerhets skull - MEN också för att de ska säga vad de tycker och få en andra åsikt. Säger de att hennes chanser är låga, då lyssnar jag på dem.

Det är en annan vet., min vanliga vet. (allt det andra blev ju så akut) och hon är ärlig och väldigt kunnig, därför åker jag till henne. Sa tom när jag ringde för en stund sen att vi står och funderar på om vi ska ta bort henne och därför vill åka dit... Så de trollade fram en tid och jag ska dit klockan 10.45.

Ja är det din vanliga vet du ska åka till, då hade jag också gjort det.

Hoppas det går bra!

Usch vad jobbigt för er. Men jag är säker på att det beslut du fattar är rätt. Du verkar bry dig otroligt mycket om dina hundar och ser till att det blir så bra som möjligt för dem.

Massa kramar!

Det som är grejen nu, är ju att hennes tillstånd egentligen inte är livshotande, det är komplikationerna som har gjort att det har blivit så här... När hon låg inlagd tappade hon så mycket i vikt att hon liksom tappade allt, och jag är skitarg på det Djursjukhuset för det!
Nu har hon långsamt gått upp i vikt igen, men så fort jag slutar med Rimadylen så kommer febern...

Länk till hennes sjukdom: http://www.karolinska.se/templates/DivisionStart____72911.aspx?epslanguage=SV

Även om det inte ser livshotande ut nu så är det tydligt att hunden inte mår bra och eftersom du inte fått en diagnos så är det ett riktigt chansande...

Hur länge ska man vänta och hur dåligt ska hunden må innan man inser att det är läge att ge upp. Efter mina resor som jag haft med mina hundar så är jag inte längre den som vill dra ut på det i det längsta så jag förstår fullt och fast att du funderar på att låta detta bli den sista dagen.

Men jag kan ändå inte låta bli att hoppas på att ny vet kommer med en lösning/idé. Att ta bort en hund utan en ordentlig diagnos är pina.

Tänker på dig och Fortune idag.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 940
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 257
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 010
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka