Hon kelar sönder mig!

Tassetass

Trådstartare
Vad är det med min katt egentligen? :crazy:

Hon är in my face, KONSTANT! Det är dock inte på rallarkatt-viset, dvs hon löper inte, utan hon ska bara sitta i mitt knä, ligga på mig och bli kliad/klappad/smekt precis hela tiden.

Hon har alltid varit väldigt social och kelig under tiden jag haft henne, men det här... Lyxproblem kan tyckas, men jag blir ju nästan orolig då hon är snudd på sjukligt kelig.

Eller går det här i perioder, tro? Jag har ju alltid haft utekatter och då kommer de ju och går lite hur som helst. Den här bor jag med 24/7 så allt blir ju tydligare...

Säg bara att jag oroar mig i onödan, för jag har inte hört att katter ska bli keligare om de t.ex. är sjukare, snarare tvärtom.

Än en gång, jag VET att det är ett lyxproblem och jag VET att jag är en hönsmamma... :D

Sv: Hon kelar sönder mig!

Jag skulle inte oroa mig, katter är ju individer, man kan aldrig säga hur de "ska" bete sig. Har hon alltid varit så här eller har hennes beteende förändrats?

Hon har alltid varit kelig, ända från första dagen. Hon var lite extrem även i början men hon lugnade sig efter ett tag när hon insåg att hon faktiskt skulle bo kvar här.

När jag tänker efter så har jag varit enormt stressad på sistone, mycket pga jobbet, och det kan ju kanske vara därför hon är så här? Då blev det ju genast gulligt istället för jobbigt. :D

Har du möjligtvis ont någonstans? Eller mår kasst psykiskt?

Min katt är plåster på mig när jag har värk eller är deppig. Det slår aldrig fel. Då vill hon ligga nära mitt hjärta och i ansiktet så hon kan andas på mig.

Jo, jag är ju som sagt rätt stressad och deppig pga jobbet. :crazy:

Dock verkar kräket inte vilja att jag ska må bättre heller, för när jag kör min pilatesomgång så sitter hon bredvid mattan och SKRIKER och försöker lägga sig på mig. :rofl:

Hon känner nog av att du inte är riktigt ok. De är jättekänsliga på sånt.
Min katta försökte leka med mig när jag tränade med balansbollen. La jag mig på rygg o gjorde situps eller rumplyft, så la hon sig ofelbart på magen :crazy: O låg jag på mage så la hon sig i svanken. De förstår inte riktigt det där med friskvård för människor :rofl:

Ja det där känner jag igen. :D De verkar vilja att vi ska må bra, så länge vi mår bra liggandes platt på rygg. :D

Ja, förmodligen älskar hon dig över allt annat och vill att du ska må bra! :love:

Min hane är likadan, som ett plåster på mig, framförallt om jag är stressad. Drömmer jag mardrömmar väcker han mig :love:

Våran ena katt är också sådär. Översocial och ska vara med överallt hela tiden. Fast det går lite i perioder med henne också. Inte så att hon någonsin är avvisande eller håller sig undan, men ibland är hon mer "på" än annars. Vet inte vad det beror på, men ibland kan man märka skillnad på om man t.ex. jobbat mycket och inte hunnit vara hemma och så. Då är hon extra kelsjuk. Kanske för att hon saknat matte, vad vet jag? Men jag tror som många andra också har skrivit att dom kan känna på sig hur man mår och om det är något som inte är som det ska. Det har jag upplevt många gånger :love:

Jag går och funderar på hur katterna kan känna var JAG har ont :confused:
Som idag, då katten BARA ska ligga på mig, och då BARA på mina höfter när jag ligger på sidan. Idag värker nämligen höfterna som f-n.
Igår var det axeln som värkte, och då låg hon tätt inpå mig vid min axel.
Har dragits med en cysta på ena äggstocken och haft kraftiga smärtor i magen, då har hon lagt sig på min mage.

Men det är klart, det finns ju hundar som kan lukta sig till cancer.... men jag förstår i alla fall inte hur hon vet var jag har ont just den dagen.

De är fantastiska djur, det kan man konstatera....

Molle är knappt nå gosig alls, gärna en halvmeter ifrån en. Men han har faktiskt börjar bli bättre på mornarna nu och lägger sig mitt i mellan våra kuddar och finner sig i att bli klappad!! Kanske kan bero på att han börjar bli van med oss nu och inser att det är vi som är husse å matte. Men det är ändå för lite gos tycker jag och sambon :smirk:

Så du kan ju säga åt dig katt att ge lite gosärmysigt till Molle, haha. :)

Jag ska be henne skicka telepati till Molle ;) :D

Hon har inte alltid varit så här kan jag tillägga. De första åren var hon ingen knäkatt överhuvudtaget. Det är efter kastrationen som hon blivit en tokgosig tjej! :) Totalt omslag i humöret. Hon var inte elak innan, men lite reserverad. Låg gärna i sängen, men i fotändan. I soffan låg hon en halvmeter ifrån. Nu kan man lyfta upp henne, bära som en bebis och pussa på magen o hon bara myyyyyser :love: Lägger man sig i soffan så kommer hon på två sekunder. Lägger jag mig i sängen o ropar så kommer hon springande. Om jag sitter i soffan beordrar hon mig att lägga mig ner :rofl: Djurvän som man är så lyder man ju :angel:

Jag har också en jätte gos-sjuk katt men bara mot mig! Hon är inte alls likadan med resten av familjen. Hon vill alltid sova med mig och brukar sitta och vänta bredvid mig på att jag ska gå och sova.
Om jag är borta mer än en dag så brukar hon bli lite orolig.
Ibland kan det bli för mycket, men det är sånt man får ta! :D

Det låter bra det, haha. :)

Får hoppas på att han blir bättre när han blir kastrerad sen någon gång i framtiden(han är ju bara 4mån någonting så har ju ingen aning om när det kommer ske) Så länge får jag väll nöja mig med det lilla gos jag får! :smirk:

Liknande trådar

Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 993
Övr. Katt Ja nu blev ju rubriken inte helt 100 men hursomhelst! Vi skaffade en kattkompis till vår heliga birma (hankatt) i oktober förra året...
Svar
10
· Visningar
2 217
Senast: Aliche
·
Övr. Katt Nu vet jag inte riktigt vad vi ska göra längre med katterna, jag och sambon. Vet ju hur bra Buke är på detta med problemlösning så jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 956
Senast: Asko
·
Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 830
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama