Nillizan
Trådstartare
Min svärmor igen! Hon beter sig illa mot mig och hur sjutton ska jag hantera henne? Vi bor på samma gård (tidigare trådar om diverse konstiga saker). Tidigare i veckan så sa hon en sådan märklig sak på jobbet (vi har samma arbetsgivare, men jobbar inte tillsammans) och jag och mina övriga arbetskamrater stod som frågetecken och sen fick de bara bekräftat att hon är verkligen speciell. Och det sårade mig oerhört då det skedde inför mina vänner. Men det hon skulle skoja om är en öm punkt hos henne. Jag skulle sluta där för att jag inte orkar pendla, men hon har inte ens grattat mig som resten av familjen gjort, för hon vill att jag ska välja hennes väg. Som är enda rätta. Men det kan jag ta, men att hon säger att jag ska få mer betalt än hon så jag gott kan jobba gratis tills jag slutar och gapar detta över hela avd. Aldrig har jag velat sjunka i jorden lika mycket som då. Igår rök vi ihop och jag blev verkligen jättearg då jag kom på henne. Jag har sedan hästarna kom till gården sagt till henne vänligt men bestämt att inte ge hästarna äpplen och klippt gräs, blommor etc. Förklarat varför, hon har nickat och förstått. Men varje år hittar jag mängder med äpplen och gräsklippehögar. Nu i år igen hittar jag högar med gräs och igår tog jag henne på bar gärning (förra året nekade hon, vände det emot mig m.m) och jag kände bara för att dra till henne. Hästarna stod i full karriär med mängder med äpplen. Kan ju tillägga att jag har munkorg på shettisen och nordsvensken har tidigare haft kolik och fångkänningar, så jag är försiktig med allt. Men hon vägrar lyssna på mig, då hennes arbetskamrater kan ge hästarna sådant. Jag frågade när hon skulle fatta? Säger jag att hon inte får ge dem det, så ska hon ju inte göra detta. Vad är det för fel på henne?