Homme d'Honneur xx 1055

Sv: Homme d'Honneur xx 1055

Nej, men jag har fått tips om att han är kanonfin! Själv har jag bara sett honom på kort, så jag vill jättegärna veta mer. Vill gärna se en uppställningsbild och ännu hellre en film! Sökte på honom här på buke, det verkar bara vara positiva kommentarer. :banana:

Vet du när han flyttar från Skåne, har hört att han ska till Örebro län (till Jenny)?

Ja, jag fick sms från henne i går kväll så jag gick in här och sökte på honom.... Och det var ju rätt underligt att du hade svarat i tråden precis då :p.

Jag vet inte när han flyttar dock men det blir väl i tid till säsongen antar jag. Hon åker rätt mkt upp och ner tror jag.

Jag gillar honom skarpt men har inget sto som passar i å, tyvärr. Annars vore han ett intressant alternativ :).

En uppställningsbild finns i hingstkatalogen från -05 om du har den. Han ser välbyggd men överbyggd ut (som de flesta xx).

Ska han stå på naturlig eller semin framöver?Är han såld eller?

Ingen aning på ngn av frågorna :D. Men jag ska ta och fylla på mitt refillkort så jag kan svara till henne så ska jag fråga :angel:.

Jag tror inte hon har köpt honom. Han kommer nog att betäcka naturlgit för han betjänar väl fortf xx-ston också.

Är det ingen som har sett något föl efter honom?

Jenny Danielsson från Pålsboda
som är en känd fullblodsuppfödare kommer under betäckningssäsongen att ha fullblodshingstern
Homme d´Honneur** 1055 på sin station. Han kommer att vara tillgänglig för naturlig betäckning
Hingstern är godkänd i halvblodsaveln.

Detta enligt Avelsföreningen i Örebro län.

Funderar på honom till mitt Robin Z sto.

Har du fyllt på ditt telefonkort än athena? :D
Någon här på buke måste väl veta nån som har en avkomma till HdH? Eller fler kort än bilden i hingstkatalogen och den när han travar vid hand? Fy vad jag tjatar! :o

Jag har sett en, den var lik mamman som jag tycker är ganska ordinär. Mammans stam har jag tyvärr glömt. Såg HdH på bruksprovet och tyckte han gjorde ett gott intryck, hade rätt inställning.

Ja hon lovade att maila mig hingstannonsen men jag har inte fått den än tyvärr...

Homme d´Honneur - Robin Z låter intressant.:d

Ja tycker också det låter spännande, hennes mamma är dock fullblod så det kanske blir lite för mkt fullblod.
Blir väl 75% fullblod i fölungen. :o
Kanske en blivande fälttävlansstjärna? (ligger ju såna i släkten)

Ok, vad bra:) . Skriv här så fort du fått den är du snäll :bow: . Vill gärna se annonsen!

* knapplån *

Homme d´Honneur har 34 registrerade fullblodsavkommor födda 1992-2004 i Sverige bl a Equip Hill xx. Två av dessa är exporterade, en till Danmark och en till Norge.

Jag är också intresserad av H d´H och har förstått att H d´Hs stam är jättebra inom galoppsporten med fadern Sadler´s Wells i spetsen.
Har några frågor dock:
hur kan stammens egenskaper tänkas berika ridaveln ?
hur står han sig i förhållande till övriga tillgängliga fullblodshingstar i Sverige ?
såg på någon annan tråd att han skulle tävlat i dressyr - stämmer verkligen det ?
Man hoppas ju hitta någon fullblodshingst som om några år visar sig vara lika bra att ha i stammen som t ex Cosmos och Hurricane.
Kul att ni som sett honom live verkar gilla honom.

Senast ändrad:

Har själv ett dräktigt hlb sto (Cheval Sansibar - Ceylon) med HD som beräknas föla i juni. Arbetar även på stuteriet där HD står. Valde HD framförallt pga av hans gångarter och ville ha ett fullblod på mitt sto. HD är mycket trevlig att hantera och har ett mycket bra psyke som han verkar nedärva till sina avkommor. De fullblodsavkommor jag har sett, har varit av bra modell, korrekta och har bra gångarter för att vara rena fullblod. Av de fullblodshingstar som är godkända för halvblodsavel jag har sett så kan jag verkligen rekommendera HD. Jag känner inte till att HD skulle ha tävlats i dressyr, men han reds ett tag utav Mattias Jansson som även visade HD på bruksprovet. Mattias ansåg att HD hade mycket bra ridbarhet.

Vad intressant. Du har möjligtvis inga kort....

Vet du möjligtvis när han åker norrut? När ska ditt sto föla? Du skulle inte kunna ta med en digitalkamera till jobbet och fota honom och lite avkommor? Jag skulle bli sååå tacksam! :bow: :bow: :bow:

Cat_and_rat skrev:
Jag är också intresserad av H d´H och har förstått att H d´Hs stam är jättebra inom galoppsporten med fadern Sadler´s Wells i spetsen.

Tror egentligen inte det är hans far som är den stora stjärnan i härstamningen, det är hans farfar. Där finns nämligen Northern Dancer som är en legend!! Det är det absolut mest eftertraktade blodet som finns i modern fullblodsavel. Det har funnits söner till honom i halvblodsavel men de tror jag inte lyckats så bra. Däremot har han gjort enormt mycket för galoppsporten. Generellt är det klassblod i HdH om man bara ser till den biten. Sen är det ju annat som skall fungera också.

Tyvärr har väl ingen fullblodshingst varit speciellt lyckosam i halvblodsavel de senaste åren. Många har försökt men många har "misslyckats". Krius är väl senaste exemplet. Strong Statement var ju lovande länge men siffrorna talar sitt tydliga språk. Kanske man kan säga att 88an är ett undantag men... inte heller han har direkt varít någon stjärna i aveln, de hoppar ju inte något vidare. Som morfar har hingstarna bättre resultat men de bästa är ändå de som ligger ganska långt bak i tiden vid det här laget.

Vore kul och bra om HdH kunde ändra detta men personligen är jag lite skeptisk. Inte den typ jag vill ha på fullblodshingstar i halvblodsavel.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 506
Senast: ildiko
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 217
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 732
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
753
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama