Holländsk hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Desiree_s
  • Startdatum Startdatum
D

Desiree_s

Har en holländsk valack med en något mysko stamtavla. Har fått veta att Hans far Knud inte är registrerad i KWPN utan i ett annat förbund, problemet är att jag inte vet vilket eller hur jag skall hitta honom :confused: Kan någon hjälpa mig? Här är Knuds fulla stamtavla iaf...

KNUD
92.2313
VB
STER
RP
BRUIN
1,68 M

e. VOLTAIRE
356STB-H
STB
PREFERENT
BRUIN
1.68M
(Hans stam kan jag)

u. WOLUDINE
80.3180
STB
STER PREFERENT
DONKERBRUIN
1,64 M

ue. JOOST
32STB-H
STB
PREFERENT

uu.OLUDINE
14137STB-M
STB
KEUR PREFERENT PRESTATIE

uee. CONSUL

ueu. ULANA
210306703 HOLST

uue. LUCKY BOY xx
PREFERENT

uuu.GEWALDINE
STER PREFERENT

Sv: Holländsk hingst

Hmm, det är inte många hästar jag brukar gå bet på. Det här är den andra. Har en kompis som brukar ha svar på de flesta härstamningsfrågor, återkommer med det. Hittar i alla fall en uppfödare, Els Jansen, Holland.

Jag fick faktiskt napp när jag sökte efter mamman Woludine i den danska databasen. Hon har lämnat en godkänd helbror till Knud, Vechta DVH 582. Bruksprov 1995, 877 66 67 8. har även avlagt prov i Medingen, Tyskland 1994 där han fick 123,23 p, plac 5 av 36 startande, dressyr 115.05, (10 av 36), hopp 121.40 (6 av 36).

Han verkar vara godkänd i KWPN och Oldenburg.

Hittar det här om Vechta, Since the recent announcement from the BSJA on the stallions awarded Silver and Gold Disc Performance Status, Jackie Knightley of the BSJA has confirmed to Caroline Thomas at New Priory Stud that VECHTA by Voltaire has been awarded GOLD DISC performance status following his Nations Cup performance in Rome. VECHTA is owned by Mr D Barnwell and William Funnell who says that:

" Vechta has always been an exceptional talent and he has continued to impress throughout 2000 which is apparent from his competition results - being highly placed in 8 International Grand Prix including Dublin CSIO - and his awards this year from the BSJA, I am really looking forward to 2001 and Vechta and I are aiming at being in the European Championships Team in Arnhem".

Hittar 4 avkommor i Norge som finns med på en starlista för Breeders 2003.

Vechta tävlar hoppning internationellt på Grand Prix nivå.

Åsa

Tycker alltid det är intressant att gå in och läsa när du svarat! Som sagt var - det är inte mycket du går bet på! :)

Kul när du är så duktig och orkar lägga tid på det!

/C

Är iväg över helgen men ska kolla i min holländska stofamiljsbok på måndag/tisdag. Stonamnen låter bekanta, lär finnas med! Där kan jag nog se var han är godkänd också! :)

Mvh Cissi

Nu har jag kollat som hastigast i "The Leading Mares of the Netherlands". Den tar upp de 50 främsta holländska stofamiljerna, dessvärre var Knuds möderne inte med...

Ska kolla vidare! :)

Mvh Cissi

jag tror jag vet varför du känner att de känns bekanta.
Oludine (keur pref prest)är bla mor till Cosmos. Cosmos nämns alltid när fadern Legaat presenteras.
Läckre <b>Riverman</b>, kommer också ifrån denna stofamilj.
Samt duktiga sport/avelsston.
Så du har nog sprungit över denna familj många gånger, kan jag tro!
mvh

Fälttävlans häst hoppas jag. Han hade bara gått hoppning tills vi köpte honom i slutet av mars, men han är bara så underbar:love: . Har startat fem debutant och varit placerad i tre, felfri på hinder i terrängen alla starter (dock ej tid :angel: ). Ska gå en debutant till och sedan gå upp i lätt, mest för att se hur han tar det :) .

Har stora förhoppningar på honom, dock är det mera Stand by me än Karuso över honom om du förstår vad jag menar :angel: .

Tack så mycket:D Alltid kul att få respons. Hoppas det är fler än du som uppskattar det man lyckats jaga rätt på.

Åsa

Tyvärr hade min kompis inte heller hört talas om honom. Pröva om Ridsport kan få fram något.

Åsa

Desiree_s skrev:
Har en holländsk valack med en något mysko stamtavla. Har fått veta att Hans far Knud inte är registrerad i KWPN utan i ett annat förbund, problemet är att jag inte vet vilket eller hur jag skall hitta honom :confused: Kan någon hjälpa mig? Här är Knuds fulla stamtavla iaf...

KNUD
92.2313
VB
STER
RP
BRUIN
1,68 M

e. VOLTAIRE
356STB-H
STB
PREFERENT
BRUIN
1.68M
(Hans stam kan jag)

u. WOLUDINE
80.3180
STB
STER PREFERENT
DONKERBRUIN
1,64 M

ue. JOOST
32STB-H
STB
PREFERENT

uu.OLUDINE
14137STB-M
STB
KEUR PREFERENT PRESTATIE

uee. CONSUL

ueu. ULANA
210306703 HOLST

uue. LUCKY BOY xx
PREFERENT

uuu.GEWALDINE
STER PREFERENT

Liknande trådar

H
Avel Har nyss köpt ett holländsk häst och börjat leta lite i hennes stam. Är det nån som vet vad följande förkortningar står för...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: hanne88
·
Z
Avel Jag undrar om det finns någon som vet hur man kan kolla upp prestationer på holländska hästar. Tex mödernet på en häst från holland. Jag...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Zephia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix