Höjd temperatur

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Helan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 974
H

Helan

Är det normalt att ett högdräktigt sto har lite högre normaltemperatur än vanligt? Har 38,0-38,1 på kvällen och 37,8 på morgonen. Hur mycket går tempen ner det sista dygnet innan fölning? ½ eller 1 grad?

Sv: Höjd temperatur

Någon som kan svara?
Stoet är på 312 dygn.

Det är väldigt osäkert med tempen, inte alla får sänkt temp innan fölning, men annars handlar det om ca 0,5 grad.

Vad brukar hon ligga på för normaltemp? Här var extremt varmt igår (18 grader) och det kan påverka kroppstemp. Mitt högdräktiga ligger mellan 37,7-38,0 varje kväll.

Jag SKÄMS verkligen men jag vet inte vad normaltempen är, det var det jag skulle kolla nu varje kväll fram till fölning. :o:o:o
Alla andra hästar i stallet har jag koll på men inte denna, det har inte blivit av sen jag fick hem henne.

Ja, det har ju varit jättevarmt och vinterpälsen sitter kvar, så det kan ju vara en orsak. Hon äter som en häst och är pigg i övrigt så jag är inte orolig, bara mer nyfiken.

Liknande trådar

Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
666
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan... 2
Svar
30
· Visningar
2 160
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 271
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
557
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka