Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle säga att vagnen ser lite liten ut :/, synd då det ser ut som en väldigt trevlig vagn. Ev att du kan byta ut hjulen till större diameter och få upp höjden på en lite.Visa bifogad fil 27588
Hej! Har precis skaffat detta underbara ekipage. Önskar lite råd ang ffa skaklarna... sitter de inte lite långt ner? Tänk om ponnyn kommer över med ett ben? Är vagnen för liten? Den är supersnäll o mkt körd, så egentligen inte så orolig.... men är lite grön inom detta....
Visa bifogad fil 27588
Hej! Har precis skaffat detta underbara ekipage. Önskar lite råd ang ffa skaklarna... sitter de inte lite långt ner? Tänk om ponnyn kommer över med ett ben? Är vagnen för liten? Den är supersnäll o mkt körd, så egentligen inte så orolig.... men är lite grön inom detta....
Visa bifogad fil 27588
Ja, flytta upp skakelöglorna så högt det går, så att skaklarna kommer högre.Visa bifogad fil 27588
Bakselen sitter nog bra där den är. Kommer den längre ner så hamnar trycket från den i "knävecket" och då finns ingen styrka att hålla emot med när det ska bromsas.Håller inte på så mycket med körning längre men känns som att bakselen ska sänkas och skakelfästerna på selen höjas. Då blir det nog bättre.
Visa bifogad fil 27588
Jag tänker också att med en kuskbock så borde det bli bekvämare för kusken om nu sätet skulle råka hamna i lite bakåtlut när skaklarna höjs .Fin ponny och vagn! Höjden på skaklarna beror på hur du har balansen i vagnen. Jag skulle höja skakelfästet och se om du har balans i vagnen där. (dvs bara något kilo i tryck på däckeln när kusk är i vagn. Jag tycker inte vagnen är liten, modellen på vagnen är att skaklarna är låga.