Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej alla kloka, Jag har äntligen hittat drömponnyn och är i köpläge. MEN den är 5 år och 148cm. Vågar man chansa på att den håller ponnymåttet ända till slutmätning vid 8 års ålder?
Håller med, det skulle jag inte heller chansa på om det är viktigt att den inte går över ponnymåttet.Det skulle jag inte göra om det är viktigt att den behåller ponnyhöjd.
Har den ett nytt mätintyg på 148,0 eller är den ”hemmamätt”?Hej alla kloka, Jag har äntligen hittat drömponnyn och är i köpläge. MEN den är 5 år och 148cm. Vågar man chansa på att den håller ponnymåttet ända till slutmätning vid 8 års ålder?
Den har nytt mätintyg på 148,0Har den ett nytt mätintyg på 148,0 eller är den ”hemmamätt”?
Inte svar på din fråga, men du är medveten om att den även kommer behöva mätas om nästa år när den är 6?Hej alla kloka, Jag har äntligen hittat drömponnyn och är i köpläge. MEN den är 5 år och 148cm. Vågar man chansa på att den håller ponnymåttet ända till slutmätning vid 8 års ålder?
Japp jag vet, och det är det jag är rädd för... eller borde jag inte vara det?Inte svar på din fråga, men du är medveten om att den även kommer behöva mätas om nästa år när den är 6?
Det är helt omöjligt att säga, den kan stanna på 148 och den kan bli större. Om det är viktigt för dig att den stannar inom ponnymåttet så hade jag inte chansat.Den har nytt mätintyg på 148,0
Skulle gissa den inte mättes som fyraåring och nu har man gjort det inför en försäljning?Det är helt omöjligt att säga, den kan stanna på 148 och den kan bli större. Om det är viktigt för dig att den stannar inom ponnymåttet så hade jag inte chansat.
Hur kommer det sig att den har ett nytt mätintyg nu som 5-åring? Man äter väl generellt ponnys vid 4, 6 och 8 års ålder?
Ja så kan det ju vara såklartSkulle gissa den inte mättes som fyraåring och nu har man gjort det inför en försäljning?
Japp så var detSkulle gissa den inte mättes som fyraåring och nu har man gjort det inför en försäljning?
Jag hade inte varit orolig. Men det är ju för att jag haft en historik med att ha köpt två ponnyer på 143 respektive 145 och de blivit slutmätta som c-ponnyer.Den har nytt mätintyg på 148,0
Men var det en riktig mätning på 152? Hästar brukar ju inte krympa 4 cm på tre år..Hade inte heller oroat mig, min första häst mättes till 152 som 5åring och slutmättes på 148 cm, samma höjd som på intyget som 4åring.
Nä, men enligt min erfarenhet flyttas pinnen runt på manken tills du är nöjd.Men var det en riktig mätning på 152? Hästar brukar ju inte krympa 4 cm på tre år..
Hur många år sen var det här?Hade inte heller oroat mig, min första häst mättes till 152 som 5åring och slutmättes på 148 cm, samma höjd som på intyget som 4åring.