Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur höga är era 1 åringar? Det fölet vi fick förra året. 1 år är nu om 1,5 åring 154 cm hög. Tycket det är stort. Någon som anser att det är normalt eller inte normalt.
Stammen på henne är Briar-Elizar.
Dom andra av hennes föl har legat på ungefär 145 cm vid samma ålder.
Min åring (1 1/2 den 12:e dec.) är 148 cm i manken och drygt 150 i baken. Hans mamma är 144,5 och pappan runt 170 (dog som 5-åring, skulle kanske blivit någon cm större..)
Ja det skiljer ju en del på åringarna. Hon är nu 154 cm i manken och 157 cm över korset. Tycker det är stort, men det finns ju dom som är större. Lite synd bara om dom växer sönder i så tidiga år.
Vår är 1.5 år snart och 154 cm. Tror inte att hon blir någon jättehäst, kanske drygt 165 cm? Hennes mamma växte dock ganska sent, hon var 156 cm som tvååring och slutade på 163-164 cm.
I år har vi bara en ettåring, men han är ca 160 cm.
Det är ingen onormal storlek för en 1½-årig halvblodshäst. Hästar växer som mest under sitt första levnadsår, sedan trappas tillväxttakten ner rejält.
Jag har för mig att de når ca 90% av sin slutliga storlek under sitt första år. Det stämmer nog ganska bra om jag tänker tillbaka på mina uppfödningar och räknar lite på miniräknaren...
Ingen av dem har fått men av att växa i denna takt.
Sto f 0205 Nactus-Bayard 152 cm i manke men 166 cm vid korset, hmm undrar om hon någonsin kommer att se ut som en häst!!!!
Hingst f 0207 Nactus-Walör 159 cm i manke och 162 cm vid korset.
Hundträning Jag tillbringar vintrarna i fordrade stövlar. Tretorns med snösnörning och tjockt luddfoder. Jag kan lätt vara ute på en timmes promenad...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.