Högutbildade

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag menade inte gräsligt som i grammatiskt inkorrekt, utan gräsligt som i föraktfull. Att säga att lågutbildade är usla och odugliga ÄR gräsligt, oavsett om man kämpar med språket eller ej.
Ja det är klumpigt uttryckt absolut, men att höra att man inte kan något när man har tre ingenjörs examen är frusterande. Sen ska personen göra något som bryter mot naturlagarna för att få ett resultat som inte går att få. Då tappar man förtroendet för alla jag vet bättre än utbildade. Och man skiter i deras saker och ser de resultat som kommer.
 
Jag bytte lampa på min nya (2017) bil härom
Överdriva much?
Fast det säger ju inget om du är välutbildad... hur löser du att gården är anpassad till en 10 meter mjölkbil när nya staketet kommer på 17 eller 25
Jag bytte lampa på min nya (2017) bil häromveckan. Det tog mig, en högutbildad, cirka 5 minuter. En verkstad hade gjort det på 2.
Överdriva much?

Du glömde skriva timmar efter 2...
 
Ja det är klumpigt uttryckt absolut, men att höra att man inte kan något när man har tre ingenjörs examen är frusterande. Sen ska personen göra något som bryter mot naturlagarna för att få ett resultat som inte går att få. Då tappar man förtroendet för alla jag vet bättre än utbildade. Och man skiter i deras saker och ser de resultat som kommer.
Jamen det är klart att TS är okunnig och oförskämd i sin post! Men när du skriver svepande om lågutbildade som usla och dåliga så är det inte bara TS du ger en känga utan alla som är lågutbildade. Det är onödigt och lite taskigt, och du brukar inte vara taskig. Därför reagerade jag.

Jag tycker inte att du ska ta åt dig alls av vad hen skriver. Jag läste trådstarten för min man (aerospaceingenjör) och han bara garvade, det är ju bara trams.
 
Ja det är klumpigt uttryckt absolut, men att höra att man inte kan något när man har tre ingenjörs examen är frusterande. Sen ska personen göra något som bryter mot naturlagarna för att få ett resultat som inte går att få. Då tappar man förtroendet för alla jag vet bättre än utbildade. Och man skiter i deras saker och ser de resultat som kommer.
g´´

Det är schaufförens värdag, det sitter ett gäng högskole utbildade på kontoret, men ingen av dem är såpass "väl"utbildade så att de kan förutse problem i trafiken som ger försinkelser
 
g´´

Det är schaufförens värdag, det sitter ett gäng högskole utbildade på kontoret, men ingen av dem är såpass "väl"utbildade så att de kan förutse problem i trafiken som ger försinkelser
De är inte utbildade Chaufförer! De är antagligen något helt annat. Har du prövat att kommunicera med dem? Har du sagt att det finns något som inte funkar här och där? Att gnälla i sin hytt är lika meningsfullt som att gnälla vid sitt skrivbord. Jag pratar dagligen med entreprenörer och programledning. och man får lösa många problem på detta sätt. Men skrik i hytten du det hjälper. Har du prövat att byta åkeri?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp