Sparvoga
Trådstartare
Var till Bm för nytt recept på p-piller, men det gick så där, då trycket var för högt 155/96 har nu varit iväg och kollat tre gånger till, så nu ligger det på 145/95, övertryck bättre, men undertrycket är ju för högt. Ni som haft/har högt tryck, hur har ni gjort för att få ner det? ska idag även få svar på blodprovet, förmodar att även mitt kolesterol är på tok, är ärfligfaktor.
Vill ju helst inte ta mediciner, nu har vi ju iof bara kollat under ca 1 månadstid.
Är inte överviktig, har nu börjat springa 5ggr/vecka (insåg vilket dåligt flås jag har
) har tränat 4gg/vecka i vinter, men då mest styrkepass och det blir ju inte samma sak. Äter bra, enligt mig själv, äter i princip aldrig godis, sötsaker, dricker med måtta, kan ta ett glas till maten på helgen å röker inte.
Det som säkert kommer att bli är kanske att testa något annat p-medel... nån som har erfarenhet av det? Sen blir jag stressad av att bara veta att jag ska iväg o kolla trycket
Vill ju helst inte ta mediciner, nu har vi ju iof bara kollat under ca 1 månadstid.
Är inte överviktig, har nu börjat springa 5ggr/vecka (insåg vilket dåligt flås jag har
Det som säkert kommer att bli är kanske att testa något annat p-medel... nån som har erfarenhet av det? Sen blir jag stressad av att bara veta att jag ska iväg o kolla trycket