Högre form och aktion

S

Skeila

Min häst har alltid varit en vinglig liten rackare. Med hjälp av dressyren har jag byggt upp hennes balans och nu kan hon tölta i form. Saken är den; jag vet att hon kan "sätta sig" riktigt och lyfta frambenen mer, men hon slarvar. Även om jag bara skulle vilja få henne att riktigt lätta fram under några sekunder, till att börja med, så blir hon bara irriterad när jag försöker "sätta" henne ännu mer i tölten än vad jag brukar. Hon är i rätt kondition för detta nu och hon har rätt muskler för det också. Hur ska jag göra? :confused:

Sv: Högre form och aktion

Det är väl troligt att hon inte är redo för det ännu...
Har du ingen film att visa?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 539
Senast: Ceta
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 933
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 486
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar