Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har fortfarande ett fordon även om du leder det levande fordonet i detta fall så att säga . Höger .Som fotgängare går man ju på vänster sida av vägen. Som ryttare rider man på höger sida då hästen är ett fordon. Vilken sida går man på när man leder en häst?
Upplys mig
Kommer aldrig förstå varför det är okej att leda hästen när man inte får rida, man tar ju mindre plats när man rider än när man går med domIntressant att man får leda hästen på vägar där ridförbud råder! Bra att veta.....
Intressant att mopeden räknas som "gående" när du leder den men att inte hästen gör detDu har fortfarande ett fordon även om du leder det levande fordonet i detta fall så att säga . Höger .
Har för mig det är samma med cykel om man leder den, riktigt skumt. Själv väljer jag det alternativ som känns säkrast för mig och hästen. Risken att bli bötfälld för att man går på fel sida vägen är minimal, speciellt när polisen knappt har resurser som det är idag att kunna bötfälla alla som gör fel i trafiken. :/Intressant att mopeden räknas som "gående" när du leder den men att inte hästen gör det
Du har helt rätt - även cykel omvandlasHar för mig det är samma med cykel om man leder den, riktigt skumt. Själv väljer jag det alternativ som känns säkrast för mig och hästen. Risken att bli bötfälld för att man går på fel sida vägen är minimal, speciellt när polisen knappt har resurser som det är idag att kunna bötfälla alla som gör fel i trafiken. :/
Ja, det är bara förbud mot det som uppsatta skyltar anger.Intressant att man får leda hästen på vägar där ridförbud råder! Bra att veta.....