Höga transporter

H

horsewhisper

Jag ska börja leta lite smått efter en hästtransport, och måste då ha en transport med högt tak. Vilka transporter har de? Jag har kollat på en lite nyare värmlandsvagn och den tyckte jag var hög, finns de högre? Och helst inte en sån dyr heller....

Hur hög häst har du?

Vi har ett Tranesläp -74 som är rätt så högt. Har inte så stor koll på de nyaste släpen men det är högre än de Umesläp från 80-talet som jag sett. Förra ägaren hade ett hbl på ca 170 som åkte obehindrat i det.

Hästen är ca 169 och är osäker om det är för lågt (kan kasta sig ur om den känner att de är för lågt), därför måste det vara högt.

Läste i en annons att: Star trailern är den högsta på marknaden, stämmer det?

De Star jag sett har varit höga men jag tycker att många av de nya är ganska höga också.

HENRA CAYENNE tror jag ar hogst i tak pa den svenska marknaden. Kolla deras hemsida www.henra.se

Jag kor Henra och ar supernojd. :D

Star trailers är högre än de flesta - 226 cm. Boj, Värmlandsvagnen etc. är 220. Min häst är 179 och åker bra i en Star. Den jag kan hitta som är högre är Böckman som jag tror är 233.

jag har kollat, henra cayenne ar hogst 2.40m i takhojd, dar far hastarna plats, :D

Har precis hämtat hem en VV från -88 och den var mycket högre än jag trodde den skulle vara. Vet inte om den är extra hög, eller om alla de är så höga.

har en häst på 175 och hade en brenderup förut som funkade jätte bra för den va så hög.
har en värmlandsvagn nu -91a som också är stor.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 220
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Zpunk
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 926
Senast: iNHALE
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
2 337
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar