höftproblem?

Madde_padde

Trådstartare
eller hund med smärta. Min gammelman på snart åtta år blir så väldigt stel vid överaktivering, klarar av ca en timmes promenad om dan annars blir han stel, rörsig illa bak och som nu när vi egentligen inte gjort såmycke alls idag skriker till såfort han reser sig. Har även nu på sista tiden problem att komma upp om han ligger. :cry:

Hur visar sig höftproblem? om dom har ont i höfterna vad gör man åt det? Såg nu när han la sig att han hade problem att komma ner oxå vill inte riktigt lägga sig....

ska självklart ringa vetrinären men har verkligen dragit mig vill inte se att han har ont att de är något fel på honom. men nu efter att ha trillbringat två dagar me syster som säger att jo han är sämre måste jag nog...
vet även att han vissa dagar får problem att komma in i bilen och behöver lite påputtning.
kanske typ 1-2 gånger månaden

Sv: höftproblem?

Hej
Jag vet at det fins ett preparat som man kan spruta hunden med. För lederna.
Min far har två gamla schäfrar 1 9 åring o en 11 åring. De är stela o har svårt med bakdelen. Han sprutar hos vet i blan. Men jag kommer inte på vad det heter. ring vet o fråga . Det lindrar smärta o hunden blir bättre.
lycka till
Ska se om jag kan få reda på vad det heter.

Min golden på 9 år fick för någon månad sedan väldigt svårt att resa sig, spec. då vi hade varit ute mycket. Vissa dagar så var hon jätte stel. Men då fick hon diagnosen artros och nu äter hon rimadyl och seraquin och det funkar utmärkt. Nu är hon som ung på nytt.

aha så de finns hoppa för dom hur som!
ser de värsta framför mig direkt men då kanske han är bra snar igen :)

Min snart tioåriga Lancashire Heeler är stel i bakkäran efter ett hårt arbetsliv (kohund), han får nu Norocarp (likn. Rimadyl) 1 tabl om dan och då funkar han mycket bättre, har mindre ont och är inte lika stel.

fast mindre ont?
hur vet man att dom inte har ont alls?!
märker att han vill ligga mjukare och inte länge vill ligga direkt på golvet men sängen är för varm osv...
Vill gärna ge han mediciner och de som krävs för att han ska bli bättre men samtigit är han inte den som gnäller eller klagar hur vet jag att han med hjälp av smärtstillande inte har ont alls?

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 292
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 392
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 121
Senast: Liran
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka