Höftledsresultat.

Shettisar

Trådstartare
Kan någon vänlig själ hjälpa mig med att tyda detta resultat? Sökte på andra trådar men fick inte ihop det riktigt.

HD: Swedish Grade 1 FCI Grade C (Duplex)

& hund 2

Swedish Grade 1 FCI Grade C

(left 1/C : right ua/B)

Sv: Höftledsresultat.

Jag tyder det så att hund 1 har hd-grad C på båda höfterna och hund 2 har en B och en C-höft.(vilket då skrivs in i hd-registret som hd-grad C)

är jag ute o cyklar när jag tolkar det som:
hund ett:HD: C, AD (armbågar)grad 1
hund två: HD: C (en B och en C skrivs som C), AD:vänster armbåge 1 grad, höger ua, dvs 1 grad på AD

ser ut som AD/HD resultat, är det verkligen bara HD??

Gnist skrev:
Tror Inte att det är fråga om någon AD-rtg..
Nej, någon AD röntgen har inte gjorts.Hundarna ifråga har röntgats i Australien,ägaren har skickat resultaten för bedömning och registrering till SKK för att få en hum om rasens HD status.Hon ska avla på dom i Australien och vill ha detta reggat i Sverige eftersom det är en ursprungligen svensk ras.

Senast ändrad:

Ok... hade det varit finska resultat hade det handlat om Ad röntgen oxå, dylika resultat har jag sett, då har det varit både ad/hd på samma resultat. :smirk:
Men ska hon avla på C-höfter? Usch då säger jag...

Lintu skrev:
Ok... hade det varit finska resultat hade det handlat om Ad röntgen oxå, dylika resultat har jag sett, då har det varit både ad/hd på samma resultat. :smirk:
Men ska hon avla på C-höfter? Usch då säger jag...
*s* Nej därför ville hon har de bedömda i Sverige för att allt ska bli rätt ....;)

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 252
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 309
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 276
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka