Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@hvala Det känns ju ändå som att bebis borde växa när magen gör det, men det kan ju vara skönt att kolla upp och vara på den säkra sidan. Håller tummarna för att bebis växer som den ska! :)
 
@hvala Det känns ju ändå som att bebis borde växa när magen gör det, men det kan ju vara skönt att kolla upp och vara på den säkra sidan. Håller tummarna för att bebis växer som den ska! :)
 
@hvala Det känns ju ändå som att bebis borde växa när magen gör det, men det kan ju vara skönt att kolla upp och vara på den säkra sidan. Håller tummarna för att bebis växer som den ska! :)

Jag gissar att det egentligen var till mig ;)
Ja egentligen är jag inte orolig. Förra gången gick jag bara upp ett kilo totalt och bebis vägde nästan 4,4 kg. Vid förra TUL för en månad sedan så beräknades bebis väga -13% fullgången, alltså precis över 3 kg. Inte alls särskilt litet med andra ord, dock en rätt stor skillnad mot storebrors 4,4kg ;)
 
@Nelle Oj! Ja, det var dig jag menade förstås! (Jag skyller all snurrighet på gravidhjärnan! :D)
Ja, men då kanske det kan vara skönt om den här inte är riktigt lika stor som brorsan ;)
 
Haha, det är lugnt ;)
Jag tyckte att det var ganska skönt att få en stor unge, han kändes liksom aldrig så skör som de små bebisarna. Att klämma ut honom gick bra, inte ett enda stygn, så jag tror inte vikten spelar så stor roll för den delen heller. Det sägs att de större bebisarna har mer egen kraft att hjälpa till med när de skall ut. Om det är sant eller något man säger för att "trösta" de som väntar stora barn vet jag inte :D
 
@Nelle hehe, jag har faktiskt tänkt på det där med större bebisar. Det känns ju som att den där extra knubbigheten kläms ihop i vilket fall, så det borde ju inte vara så stor skillnad.. Tycker man iallafall ^^
Det kan nog ligga något i det, det krävs kanske för att de ska komma ut så smidigt som möjligt. Naturen är ju inte helt dum ;)

Vår dotter var "normalstor" när hon föddes men hon var så stark i nacken på en gång! Hon började lyfta huvudet så fort hon kom upp på bröstet :o Så nu är maken orolig att nästa bebis ska vara sådär "slapp" i nacken som de kan vara, han är ju så van vid att syrran höll huvudet så bra själv! (Även om man givetvis var beredd med stöd ändå)
 
Hmm, min man är borta över natten och jag har precis skurit upp en ananas åt mig själv som jag sitter och mumsar på. Living on the edge preggo-style :D

Känns skönt att veta att grannen på samma våningsplan är hemma (han jobbar ofta natt annars) och han sa senast idag att det bara är att ringa på om jag behöver något.
 
@Nelle oj. Har du mått illa så du inte kunnat äta? Du kunde lätt få hälften av mina kg jag lagt på mig;).
Vår lilla tjej verkar vara en nattsuddare..... Igår gick vi och la oss 02.45...... Hade svårt att somna och sen bajsade hon en timme senare... Andra barnet vaknade åtta.. Hejja. Tur vi är hemma båda två just nu. Annars sover hon toppen på dagen, men då är det inte lätt att sova själv. Tror det är magen som är jobbig på natten.
Plockade en yttepytteliten fästing på henne idag med:nailbiting: Hoppas den inte hade något skräp med sig. Den satt i ett veck till handen. Måste kommit in med katten.
 
Ja jag har mått illa till och från hela graviditeten. Mellan v. 27-33 ungefär så mådde jag rätt bra, men har hela tiden fått äta lergigan för att kunna äta mat.
Sist gick jag däremot upp alla "gravidkilon" när jag ammade istället :( Helt plötsligt var jag galet hungrig efter 9 månaders "svält", kroppen var dock fortfarande inställd på att lagra precis ALLT jag stoppade i mig så jag gick upp typ 10 kg jättesnabbt! Inte skitkul...

Hoppas din lilla tös hittar en bättre dygnsrytm snart, jag vet hur fullkomligt förvirrad man blir när dygnet vänds och vrids den första tiden. Skönt att ni ännu är hemma båda två. När börjar din man att jobba igen? Är han hemma mer än de första 10 dagarna?
 
@hvala åååh! Det vore ju rätt typiskt om allt kom igång när maken var borta! Men jag misstänker att det kan ha varit lite av tanken bakom allt? ;)

@orion_x lilla snuttan! Jag är rädd för att min bebis kommer vara likadan (det är fullt liv hela kvällarna och morgnarna, och ibland vaknar jag av livet på nätterna) och det känns ju sådär när man har en storasyster att se efter också. Men man brukar ju lösa det mesta, visst?
Fästing!?!? :nailbiting: Jag såg en på dottern igår (den hade inte satt sig dock) och fy vad äckliga de är!! Jag hoppas verkligen inte att "din" fästing hade något otäckt med sig!

Ni med halsbränna, äter ni någon medicin mot den och vad i så fall? Jag har mer eller mindre konstant halsbränna och provade gaviscon (som min BM tipsade om) för några dagar sedan och det hjälpte.. I typ 30 minuter ><
 
Ananasen satte inte igång något kan jag rapportera, inte heller att skicka iväg maken över natten. Men jag sov som en kratta, på helspänn ifall något skulle hända så att jag blev tvungen att ringa hem honom. Nu får han hålla sig hemma tills bebisen är ute.

Dagens BM-besök visade på ännu högre blodtryck än tidigare, nästan 150/100, så imorgon blir det tillväxtultraljud. Nytt BM-besök på fredag och läkartid på måndag. Men inga symptom i övrigt på havandeskapsförgiftning. Jag mår bra och bebisen i magen trampar runt som vanligt.
 
Får väl ta och rapportera sommarbarnet som blev höstbarn :-)

20140915-hemma.jpg

Det blev snitt i lördags 03.28 efter 27h värkar och fullt öppen för hon trängde inte ner. Extremt störande eftersom det var exakt den utgången jag var säkert på det skulle bli när allt stannade av vid 4cm som med första barnet. Allt var som en repris men ingen lyssnade.

Nu är vi hemma och hon äter och sover som det lilla mönsterbarn hon tydligen bestämt sig för att vara. Idag är vi dock uppe i 7 bajsblöjor på morgonen :-) Babynestet är hur bra som helst och ullbyxorna jag stickat och har över vikblöjorna funkar också bra, jag känner mig jätteduktig på att pyssla, lite självförtroendeboost verkligen.
 
Får väl ta och rapportera sommarbarnet som blev höstbarn :-)

20140915-hemma.jpg

Det blev snitt i lördags 03.28 efter 27h värkar och fullt öppen för hon trängde inte ner. Extremt störande eftersom det var exakt den utgången jag var säkert på det skulle bli när allt stannade av vid 4cm som med första barnet. Allt var som en repris men ingen lyssnade.

Nu är vi hemma och hon äter och sover som det lilla mönsterbarn hon tydligen bestämt sig för att vara. Idag är vi dock uppe i 7 bajsblöjor på morgonen :-) Babynestet är hur bra som helst och ullbyxorna jag stickat och har över vikblöjorna funkar också bra, jag känner mig jätteduktig på att pyssla, lite självförtroendeboost verkligen.

Är det du som har sytt babynestet?
 
@hvala åååh! Det vore ju rätt typiskt om allt kom igång när maken var borta! Men jag misstänker att det kan ha varit lite av tanken bakom allt? ;)

@orion_x lilla snuttan! Jag är rädd för att min bebis kommer vara likadan (det är fullt liv hela kvällarna och morgnarna, och ibland vaknar jag av livet på nätterna) och det känns ju sådär när man har en storasyster att se efter också. Men man brukar ju lösa det mesta, visst?
Fästing!?!? :nailbiting: Jag såg en på dottern igår (den hade inte satt sig dock) och fy vad äckliga de är!! Jag hoppas verkligen inte att "din" fästing hade något otäckt med sig!

Ni med halsbränna, äter ni någon medicin mot den och vad i så fall? Jag har mer eller mindre konstant halsbränna och provade gaviscon (som min BM tipsade om) för några dagar sedan och det hjälpte.. I typ 30 minuter ><

Jag hade halsbränna o åt maxdos gaviscon utan att det hjälpte men min BM tipsade om Omeprazol o efter två tabletter var all borta :) så en grej mindre som stör nattsömnen!
 
Uärrk nu är jag trött på detta. Trött rent allmänt faktiskt :(

Har fått riktiga problem med min framfog nu också (som om det inte räckte bak) så helst ska jag inte röra mig alls. Och Pyret har börjat få in riktiga femettor till sparkar som gör svinont. Roligt när någon lätt kan sparka konstant i två timmar ta några minuters paus och sedan sätta igång igen. Jag är förundrad över att nedre delen av min mage inte är blåsvart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 963
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp