Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch, inte är det kaxigt inte. Dottern var beräknad i början på december, jag sa ifrån start iskallt att bebis kommer i november. Och det gjorde hon, förvisso inte med mycket marginal (28) men ändå ;)

Denna känns som att den kommer i mitten av oktober, är beräknad i slutet. Men vi får se, är jag fortfarande gravid i november lär jag vara lite sur och snopen, men det är iofs ganska praktiskt i schemat.

Och skönt angående din huvudvärk, jag går med 4e dagen huvudvärk, och insåg att jag nu gått upp nästan 5 kg på 2 dagar. Det borde inte ens vara möjligt... Givetvis är det helg, så jag kan inte ringa bm, och att ringa fl känns väl drastiskt faktiskt, så jag hoppas att huvudvärken lättar och kontaktar bm på måndag, förhoppningsvis (är alltid svårt med telefontider där.)
 
Fem kg upp tillsammans med huvudvärk låter ju inte alls bra! Ska du inte ta och ringa förlossningen ändå? Min BM säger åt mig varje gång vi ses att om jag får fler symptom (har hittills bara haft lite förhöjt blodtryck) så ska jag ringa förlossningen.
 
@Emor
Hade jag varit du hade jag ringt 1177 eller koordinator/förlossningen. Så snabb viktuppgång tillsammans med huvudvärk låter riskabelt nära havandeskapsförgiftning och det är inget att leka med.
 
Åh, jo jag vet att jag nog egentligen borde... Men jag är själv med dottern i helgen, utan möjlighet till barnvakt, och det känns som ett halvt projekt att ta sig in om dom vill ha in mig, även om jag vet att jag borde ringa. Mitt blodtryck har dock legat bra hela tiden. Visst borde jag kunna ringa imorgon istället? Till 1177.
 
Har du kollat blodtrycket sedan du fick huvudvärk och började gå upp så fort? Annars tycker jag du ska ringa bums. Är det hf så är det inget att leka med utan kan bli värre väldigt fort.
 
Då har jag gjort veckans andra besök hos BM. Jag vaknade upp med huvudvärk i morse så jag var rädd att urinprovet skulle visa på äggvita men det var rent. Förmodligen har jag en förkylning bara. BM sa till oss att det nog dröjer ett tag innan bebisen kommer eftersom kroppen brukar vilja bli frisk innan förlossningen sätter igång. Det var ju inte vad vi ville höra, vi vill ha ut bebis NU! :p Men det kommer när det kommer och jag är väl medveten om att det är kaxigt att hoppas att det ska hända något före BF. Vecka 38+5 idag.
Säg inte det. Har en kompis som fick i vecka 38+något trots ögoninflammation, urinvägsinfektion och halsfluss..

Inget att rekommendera tydligen
 
Säg inte det. Har en kompis som fick i vecka 38+något trots ögoninflammation, urinvägsinfektion och halsfluss..

Inget att rekommendera tydligen
Kan tänka mig det! Hu! :crazy:

Förkylningen är i alla fall klart bättre idag :)

@Emor, någon skillnad i måendet idag? Jag förstår att det känns krångligt men jag tycker ändå att du ska ringa rådgivningen allra minst.
 
@orion_x vad skönt att ni fått komma hem och att allt verkar ha gått och gå bra!

@hvala som sagt, säg inte det! Jag läste en förlossningsberättelse under förra graviditeten (nördade minst 3 st om dagen...:angel:) och där var det en stackare som fött sitt barn med dubbelsidig lunginflammation.. Men vi får nog hoppas att du är så gott som frisk när det drar igång iallafall, jag tror att det är det bästa ändå ;)

@Emor skärpning! Ring förlossningen och rådfråga åtminstone..! 1177 hade nog jag hållt mig ifrån (har inga bra erfarenheter från dem), både då de inte har den utbildningen mot graviditet som förlossningen har och ja, jag tycker att de är allmänt dåliga att ha och göra med (även om det inte alltid/ enbart är deras fel, de stackare som sitter där och svarar). Hade det inte varit för att jag ska bort idag så hade jag kommit själv och sett efter dottern om så krävts! Har du verkligen ingen som kan se efter henne en stund?

På tal om annat - är det någon mer än jag som har svårt att sitta ner!? Jag tycker att bebis trycker mot magen/ kroppspulsådern hur jag än sitter, om jag inte lutar mig framåt - så mysigt när man ska ha filmmys i soffan :yuck: Nu drar det i ljumskarna också helt plötsligt, lite då och då. Bebis trycker förstås också på lungorna, magsäcken (konstant halsbränna, åh vad kul!) och röjer runt så dant att det är racer-fart på tarmverksamheten.. Trög mage slipper jag den här gången iallafall, men det vore ju rätt skönt att slippa hundra toabesök om dagen också :o
 
Bebis trycker förstås också på lungorna, magsäcken (konstant halsbränna, åh vad kul!) och röjer runt så dant att det är racer-fart på tarmverksamheten.. Trög mage slipper jag den här gången iallafall, men det vore ju rätt skönt att slippa hundra toabesök om dagen också :o

Det kunde varit jag som skrev det där:o:p
 
Hmm och jag verkar fortsätta pricka av listan med saker som kan drabba en när man är gravid. Har haft problem med domningar/stickningar i armarna och händerna i en dryg vecka nu och i morse googlade jag så klart det här. Tydligen ett symptom vid graviditet där man uppmanas att kolla upp det :banghead: så på måndag blir det till att ringa BM och meddela att jag nog fått karpaltunnelsyndrom också. Bläh:yuck:
 
@TeamLundVer vad skönt att man inte är ensam.. :o:D
Men fy för ev karpaltunnelsyndrom! Är det något som brukar försvinna efter graviditeten när det är "gravidbaserat"? Det är ju inte jättekul om det är ett kvarstående besvär sen :/
 
@heartstring det ska tydligen gå över inom några veckor efter förlossningen om man tagit "hand om " det under graviditeten. Annars kunde det bli kroniskt om jag förstod det rätt. Så det är väl lika bra att få tag på BM suck
 
@TeamLundVer
Jag hade problem med domningar förra graviditeten och det förklarades med att man samlar vatten och svullnaden kan medföra tryck på nerverna. Det var inget som åtgärdades om man inte hade kvarvarande problem, hur ska det tas om hand enligt dina vårdkontakter?

Jag fick problem igen i samband med att jag slutade amma något år efter förlossningen. Utreddes för det (vi har reumatism i släkten, så jag tyckte det var lika bra) och det visade sig vara inflammerade axlar som var bovarna. Har inte haft fler bekymmer sen dess. :)
 
@thoora Tydligen genom att man sover med ngn typ av skena som gör att man inte kan böja på handlederna (om jag förstått det rätt) på så sätt minskar trycket och risken att det blir kroniskt. Sen finns det övningar som ma kan göra när man är vaken och upptäcker det, dem har jag redan börjat med
 
@TeamLundVer jag hoppas att det inte blir kroniskt iallafall! Det är ju inget roligt direkt :/

Jag står på parkeringen vid affären nu, ska köpa en present åt min kära syster som vi ska fira ikväll.. Det kommer en man med släp och ska parkera och det är alltid lika kul att se när folk åker framåt, rattar, backar, rattar, framåt... X antal gånger och varenda gång gör de samma rattning = de hannar hela tiden likadant eftersom de inte liksom rattar om någon gång.
Jag är inte särskilt bra på det där jag heller, men det är ändå lika kul att se, tycker jag ^^
 
Jag ringde då, och for in. Just nu är läget lugnt lite högt blodtryck men ingen äggvita, och bebis mår prima. Så jag skulle återkomma om det blev värre och fler symptom, i dagsläget bara avvakta och ta det lugnt, det är med största sannolikhet ingen fara. Så det var skönt!
 
@Emor

Vad bra att du kollade upp att allt är okej! Och skönt att det var det :)

Idag har jag haft sammandragningar och lite förvärkar samt en olustig känsla i magen. Konstant kissnödig för att det trycker så mycket neråt...
Jag ser så otroligt mycket fram emot att den här graviditeten ska ta slut snart!!!
 
Bra att du åkte in Emor!

I natt föddes det en till höstbebis här i tråden, men mamman får ge sig tillkänna när hon känner för det ;)

Själv mår jag ungefär likadant som förut, förvärkarna har dock avtagit lite. Jag vet inte om man skall vara glad för det eller inte? Förlossningen känns ju mycket längre bort nu, men samtidigt är det ju skönt att slippa ha ont om det nu ändå inte hjälper.

Ev. Blir vi kallade på ett till TUL eftersom jag inte går upp i vikt. Jag ligger ca 6 kg under inskrivningsvikt ännu. Magen växer dock som den skall och låg på 33 cm sist.
 
I natt föddes det en till höstbebis här i tråden, men mamman får ge sig tillkänna när hon känner för det ;).

Är det någon som trängt sig före i kön? :eek: :rage: ;)

Grattis vem det nu är, hoppas allt har gått bra! :love:

Själv blev jag serverad en fantastiskt god middag igår följt av en bra film (Divergent) i soffan och därpå en natt med bara ett toabesök, så jag känner mig på riktigt fint humör idag.
 
@Emor vad bra att du kollade upp det och vad skönt att det inte var någon fara!

Åh, ännu en bebis!! Vilken babyboom vi har här inne nu! ;):love:
Det känns som att flera kan ha något på G med tryck neråt, förvärkar och allt! Det känns dock som en evighet innan min bebis ska komma ju.. Nu ska den ju inte komma förrän om typ 5 veckor, men ändå.. Jag vill också ha min bebis nu ju!! Och det vore ju lite komiskt om den här bebisen kom i september istället för i oktober eftersom storasyster skulle kommit i september men kom i oktober :p
(I så fall skulle vi ha 4 födelsedagar 4 månader i rad i lilla familjen, juli-oktober :D)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 963
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp