Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker min förlossning kan starta nu när jag ändå sitter på sös akutmottagning...
Jag har aldrig reagerat på jordnötsringar förut, men efter att jag började svullna i halsen så ringde jag 112. Fick en adrenalin spruta av ambulans personalen och fick sen köra in till sjukhuset själv... :(
Det vore jätte smidigt om jag kunde föda på en gång när jag ändå är här!
 
Men jösses vilken hemsk upplevelse!!:eek:
Du kanske kan tigga dig till en igångsättning ;)
Oavsett så låt bli nötter i fortsättningen! och krya på dig!
 
@Cocos
Inga nötter alls under resten av graviditeten, och sen ska jag göra allergi test när jag har fött :)

Jag får ligga kvar på observation och jag vet inte hur länge jag behöver stanna... Det här är precis vad jag ville göra en natt som denna!
 
Åh fy vad obehagligt @Imnir! Skönt att allt gått bra i alla fall!

Jag har haft en sömnlös natt i natt, massor av förvärkar som har gjort ont. Vaknat till och från hela tiden och fick till sist ta två alvedon för att kunna få någotsånär sammanhängande sömn.
Hur länge skall det hålla på såhär? Med sonen hade jag inte en enda känning innan vattnet gick och han var ute ett par timmar senare.
Jag skall till BM i eftermiddag, jag tänkte höra om hon ev. kan kolla hur tappen ser ut, om den har blivit påverkad något av de senaste veckornas sammandragningar/förvärkar.
I morgon är det 3 veckor kvar till BF... Hoppas bebis kommer tidigare, eller att förvärkarna lugnar ner sig betydligt!
Positivt är i alla fall att mina fogar är jättemycket bättre idag! Min vattenträning började igår igen och jag har inte känt mig såhär bra på hela sommaren :up:

Hoppas att allt går bra för dig @orion_x, eller att du redan snusar bebis vid det här laget :love:
 
Igår kl 22.19 kom vår lilla tjej. Sammandragningarna började komma lite tätare vid sju så då packade vi ihop oss. Var inne på förlossningen vid åtta så det gick rätt snabbt. Vi mår bra allihop. Hoppas på att få sova lite mer inatt. Hann bara bli ihopsydd innan vi blev utkastade från förlossningsrummet. Fick vänta i en tvåsal på bb till halv fyra inatt sen fick vi komma till familjebb. Nu sitter jag här med sovande bebis i famnen. Känns bra :-)
 
Stort grattis @orion_x !

Tänk att två höstbebisar redan är ute! kan inte riktigt greppa att jag också kommer skriva här om ett par månader att min tös är född..
Roligt, läskigt och för tillfället helt overkligt :o
 
Stort grattis till er @orion_x !!

Usch, inatt drömde jag att jag började blöda massor, att jag var på jobbet och fick byta binda 15 ggr/ dag för att det blödde igenom.. Då var det skönt att vakna och inse att det bara var en dröm!

Jag är i v 35 nu och halsbrännan finns där nästan konstant nu. Jag har haft molvärk/ mensvärk typ varje kväll i ca 2 veckor och nu kommer det minst en gång per dag också. Det vore ju kul om det var något på G, små förberedelser liksom, men jag vet att jag hade förvärkar i 6 v innan BF med dottern och vid igångsättningen i v 42 hade inte ett skit hänt med livmodertappen, så jag vågar inte riktigt hoppas på det heller.. Men jag vill verkligen att den här förlossningen kommer igång av sig själv!!
Annars är det full rulle där inne på bebis och "vanliga" sammandragningar kommer titt som tätt tycker jag.

Jag sitter och försöker knåpa ihop mitt förlossningsbrev och få till det där lilla extra som jag missade sist, så att det ska bli lättare för personalen att förstå och så att jag/ vi inte ska känna oss överkörda i någon punkt.
 
Tack tack allihop. Nu är vi hemma. Vi åkte hem idag innan lunch, så vi får åka in imorgon för pku-testet. Det är kaos på förlossningen och allt har fungerat bra så kände inte att vi behövde vara kvar där. Pratade med bm som tog emot oss på förlossningen idag, 20.25 hade de visst skrivit in oss, och bebben kom ju 22.19. Lite svårt att greppa att det gick så fort. Känns väldigt bra att jag är så pigg. Sambon och lillan har sovit i soffan medans jag har packat upp väskor, skruvat ihop skötbord och sorterat upp alla hennes kläder nu:p.
 
Då har jag gjort veckans andra besök hos BM. Jag vaknade upp med huvudvärk i morse så jag var rädd att urinprovet skulle visa på äggvita men det var rent. Förmodligen har jag en förkylning bara. BM sa till oss att det nog dröjer ett tag innan bebisen kommer eftersom kroppen brukar vilja bli frisk innan förlossningen sätter igång. Det var ju inte vad vi ville höra, vi vill ha ut bebis NU! :p Men det kommer när det kommer och jag är väl medveten om att det är kaxigt att hoppas att det ska hända något före BF. Vecka 38+5 idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 964
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Aggressiv/rädd hund
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp