Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Emor, hoppas bebisen förstår att det inte är dags riktigt än!

@TeamLundVer, min livmoder tryckte aldrig på lungorna. Jag var på spinning så sent som i v. 36 och tyckte att jag andades precis som vanligt. Jag hade ett par dagar i v. 35-36 då jag hade dålig aptit och inte fick plats med så mycket i magsäcken men det har nästan helt gått över.
 
@Imnir , jag är bara i v 31+4, så det är inte dags ännu på ett tag.

Allihopa, jo jag hoppas också bebis stannar inne ett tag. Fortsatt med en del onda sammandragningar under kvällen men inte kommit regelbundet iaf, så jag hoppas att det är lugnt.

@TeamLundVer , det fick jag aldrig med dottern, hon låg så långt ner. Denna har legat lite högre upp hittills, men nu som sagt flyttat neråt, men även då den låg högre var det inga problem att andas, men jag var inte speciellt hungrig och rymde inte mycket mat.
 
I vilken vecka började ni få "problem att andas" alltså när blev magen/ bebis så stor att det märktes på er andning? Jag är i v. 28+1 och upplever det som att min mage är väldigt låg, och har varit det hela tiden. Den börjar typ vid blygdbenet, jag har hela tiden känt sparkar väldigt långt ner. Det är först nu som jag kan känna ngn högre upp då och då. Och än slå länge så påverkas min andning inte det minsta. :confused:

Jag började nog tycka att det tryckte på lungorna runt v. 33 ungefär. Men jag upplever nog att det har varit lindrigare denna graviditet än den förra. Men jag har ju ännu en månad kvar till BF så det blir kanske värre igen. Sonen låg dock väldigt högt upp ända till förlossningen.
Jag hade så jäkla ont i revbenen på vänster sida på slutet så jag nästan inte visste vart jag skulle ta vägen!
Sonen låg med rumpan upp under revbenen och pressade sig utåt mååånga gånger om dagen. Det har jag med sluppit nu :up:
 
@TeamLundVer
Jag har också en kanonkula, har nästan ingen höjd på magen alls. Blir inte heller sparkad i revbenen och kan andas utan problem! mitt knytt la sig med huvudet ner i vecka 28-29 och lär ligga kvar så..
Du kanske också slipper andnöd och revbenssparkar :-) kommer väl bli trängre sen men än är jag glad att slippa!
 
:rage: Då är man hos BM för diabetestestet. Givetvis nonchalerade hon helt att jag inte vill se amningsfilmen eftersom jag inte ska amma så nu sitter jag här högst obekväm medan tv:n visar en propagandafilm om amning :yuck:
 
:rage: Då är man hos BM för diabetestestet. Givetvis nonchalerade hon helt att jag inte vill se amningsfilmen eftersom jag inte ska amma så nu sitter jag här högst obekväm medan tv:n visar en propagandafilm om amning :yuck:

Du skulle sagt att du redan sett den. Att säga att du inte tänker amma är som att lägga en utmaning ;)
 
Vad hette filmen? Min BM visade en film som hette "Hud mot hud" som jag tyckte var riktigt bra. Och då är amning ganska laddat för mig, det jag oroar mig mest inför när det gäller tiden på förlossningen och BB. Filmen var inte dömande utan bara informativ och mycket av informationen var bra även om man har tänkt flaskmata (hur man ska sitta, hur man ska hålla barnet, hur man vet om barnet är hungrigt/mätt osv). Dessutom var filmen full med ursöta små bebisar :love:
 
Vi fick se en ammningsfilm på föräldrautbildningen. Den var av typen "Så här gör man när man ammar" inte "Man bör amma därför att". Ingen propaganda eller så.

Undra om den inte hette Hud mot hud? Kommer inte ihåg, var ju 6 år sedan.
 
Jag hoppas verkligen att din bebis håller sig inne ett bra tag till Emor! Du får prata lite allvar med den ;)
 
@hvala Den hette nog hud mot hud. Jag upplevde den extremt propagerande. Det lilla jag fann intressant sträckte sig till max 5 minuter, i övrigt handlade det enbart om hur man ska amma, att man ska amma hela tiden, varför man ska amma och att partnern ska lämna ifrån sig barnet så fort det visar tecken på hunger. Jag satt mest och tyckte det var jobbigt men jag är absolut inte bekväm i ammande och bara bröst och det vet min BM om. Jag vägrade dock byta plats och ha tv:n rakt framför mig. Det var illa nog att ha den snett framför. Blev lite mobilplånkande under tiden med ett halvt öga på filmen för att inte missa de få intressanta (för mig) avsnitten.
 
Fast hela filmen igenom var ju budskapet att hur man än väljer att mata sitt barn så är hud mot hud det essentiella, och att båda föräldrarna kan bidra med det. Synd att du inte gav filmen en chans, jag tycker som sagt att den var väldigt bra och uppfattade den inte alls som du gjorde. Och jag var också väldigt skeptisk innan.
 
Jag hoppas verkligen att din bebis håller sig inne ett bra tag till Emor! Du får prata lite allvar med den ;)

Jag försöker, det var lite väl mycket sammandragningar idag på fm men nu verkar dom ha lugnat sig igen. Och tack och lov gör jag helg nu, med bara inläsning inför nästa veckas plugg på schemat så jag får försöka jobba på att hålla mig lugn i helgen.

I övrigt fick jag hem en bärsjal idag på posten, materalisten i mig jublar. Äntligen slog jag till och köpte mig en egen regnbåge denna gången, ville ha en till dottern men det blev aldrig av. Nu har jag en! :
 
Alltså, att hålla sig lugn och stilla hade gått mycket bättre om inte ponnyj*veln bestämde sig för att spränga hagen...

/Mvh mumlar fula ord om en viss shettis
 
Alltså, att hålla sig lugn och stilla hade gått mycket bättre om inte ponnyj*veln bestämde sig för att spränga hagen...

/Mvh mumlar fula ord om en viss shettis

Hahaha! Jag vet PRECIS vad du menar! Fast här är det våra baggungar som vi nyss skiljt från tackorna som dragit igenom staketen två dagar i rad. Nu har de fått stå inlåsta i hingstboxen ett par dagar och nyss fått komma ut i en pytteliten hage med elnät runt om. De har fått ett par stötar medan jag skadeglatt tittade på :p
Det har tagit ett par dagar för mig att komma tillbaka till normalont i fogarna efter det, istället för kräksont-och behöver-hjälp-att-gå-på-toa-ont. Så se till att ta det så lugnt du kan ett par dagar nu!
 
@Nelle , ja visst är det fantastiskt? :D Jag fick ett litet bryt igår då jag var ute och gjorde kväll, med ponnyn som drog genom staketet (sänkte huvudet, och körde grävskopa på stolpen tills det lät knak och trådar flög...), katten som stod och skrek om mat, fast skålarna var fyllda och hunden som ville ut, för att väl ute sätta sig på trappen och vilja in direkt. :banghead:

Tur dom är söta iaf, ska ha ett allvarligt snack med ponnyuslingen när maken är hemma om han drar igenom igen. Rent ofog, jag skulle ta in den andra ponnyn, men fick bara på honom grimman och vände mig mot grinden, då insåg odågan att han skulle bli kvar ensam och sprang rakt igenom staketet innan vi ens hunnit genom grinden. Ingenting han gjort förr, och ingenting som kommer funka att han håller på med i längden. Det är bara några meter mellan stallet och hagen, dom ser varandra klart och tydligt även om en står på gången och en är kvar i hagen och det måste bara fungera. Att jag behöver släppa in honom i en box när man ska ifrån gården är en sak, även om jag helst sett att han gick att lämna i hagen, men att inte ens kunna ta bara en häst ifrån hagen, gör livet lite väl komplicerat faktiskt.

Ska dock åka och bada med dottern snart, tänkte mig att flyta runt i en pool blir nog inte så tokigt, och vi åker så att maken kan möta upp oss där dessutom så kan dom busa, hoppa ifrån kanten och dyka tillsammans så sätter jag mig i bubbelpoolen :D
 
Så där ja, nu är spjälsängen monterad och bäddad och jag har lagat mat till ca tio matlådor. Min man är nästan helt frisk från sin förkylning så snart kan han börja pyssla om mig istället för tvärtom. Om bebisen vill komma nu (eller allra helst efter helgen) så är hon välkommen!

@Emor, bada låter trevligt! Jag är sugen på att åka på spa och lägga mig i en varm bassäng en hel dag men jag saknar sällskap och vill inte göra det ensam.
 
Jag skulle aldrig sagt att min bebis ligger så bra och inte trycker på revbenen eller nått... Känns som att jag har bebis halvvägs upp i halsen :mad:

@hvala om du bor i sthlm vill jag gärna haka på och bada! :bump:
 
Ikväll blev en oplanerad städkväll! Svärmor kom hit och åt mat och är ännu kvar och underhåller sonen, de har kört ensilagebalar med legotraktorer och nyklippt gräs, och nu får sonen testa att "spela" Donky Kong för första gången. Eller farmor spelar mest och han tittar på, men jäklar vad han skrattar, det är jättehärligt att lyssna på :love:

Vi skall på 30+40-års fest i morgon och min farmor och farfar kommer och skall vara barnvakt så det är skönt att ha lite ordning i det ostädade kaoset innan dess ;) Nu är hall, toa, trappa och sonens rum skinande rent. I morgon tar vi vardagsrummet och badrummet!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 968
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp