Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också lite problem med sömnen!
Om jag sover på dagen sover jag oroligt och dåligt på natten, är jag däremot vaken hela dagen är jag knappt människa på kvällen :crazy:
Det märks att graviditeten tar på krafterna nu på slutet!

Nu har det börja trycka på blygdbenet också, vilket gör att jag måste ta det lugnt för annars får jag ont :rage:

Bara 5 veckor kvar (förhoppningsvis) tills jag får min kropp tillbaka!
 
@Emor, jag hoppas att det inte drar igång inom några dagar men till helgen tidigast och inom tre veckor skulle vara lagom. Min man är sjuk just nu så jag ser gärna att han hinner blir frisk. Sen vill jag gärna hinna frysa in ett dussin matlådor också. BB-väskan är i princip färdigpackad och basen till babyskyddet är monterad. Spjälsängen behöver lite fix men den är väl inte så viktig första tiden.

Vad är det ni har kvar att göra som måste göras innan förlossningen?
 
BF+4 idag, klart störande. Inga känningar åt rätt håll heller. Det enda som gör ont är när hon sträcker på sig åt alla håll hon kan.

Börjat packa väskan men har en lista så sambon är ansvarig för att den blir färdigpackad när det är dags att åka.
 
Spjälsängen har jag inte ens monterat ihop än. Det får la bli när vi kommer hem från bb. Letade fram liggdelen till vagnen igår och tvättade madrass, täcke och kudde. Har packat lite kläder till mig och lillan. Räknar inte med att få superbrottom in och det mesta löser sig nog. Borde tvätta överdraget till babyskyddet, men har inte orkat krångla med att lossa på bältena:angel:.
Hoppas det ska dra igång snart... Gick en runda på 5km ikväll för att komma ut lite och passa på att natta sonen, men får ju inte ens en sammandragning av det... Så känns inte som om det skulle vara nära precis:banghead:.

Funderade lite på det, sonen var ju mjölkproteinallergisk som liten och upp till två år. Undrar hur stor risken är att nästa med blir allergisk? Vågar jag äta som vanligt eller ska man undvika mjölk i början tro.
 
Idag på morgonen föddes vår lilla tjej :)
Det gick bra men ganska snabbt när vi väl bestämde oss för att åka in. Uppdaterar senare :)

Vad är det här för dålig stil??:rage:

Jag hade BF 26/8 och hör till Sommarföräldrar 2014 och har inte fått mitt barn än och så kommer du och KNÖR DIG FÖRE!!!

Folk har inget hyfs nu för tiden :cautious::meh:



GRATTIS!!!!!! :D:D:D
 
Spjälsängen har jag inte ens monterat ihop än. Det får la bli när vi kommer hem från bb. Letade fram liggdelen till vagnen igår och tvättade madrass, täcke och kudde. Har packat lite kläder till mig och lillan. Räknar inte med att få superbrottom in och det mesta löser sig nog. Borde tvätta överdraget till babyskyddet, men har inte orkat krångla med att lossa på bältena:angel:.
Hoppas det ska dra igång snart... Gick en runda på 5km ikväll för att komma ut lite och passa på att natta sonen, men får ju inte ens en sammandragning av det... Så känns inte som om det skulle vara nära precis:banghead:.

Funderade lite på det, sonen var ju mjölkproteinallergisk som liten och upp till två år. Undrar hur stor risken är att nästa med blir allergisk? Vågar jag äta som vanligt eller ska man undvika mjölk i början tro.

Min stora var mjölkproteinallergisk när lillebror föddes. Jag åt vanligt under början av amningen, men insåg att lillebror hade samma problem. Så fort mjölken försvann var han en go och glad unge igen ;) Ät normalt, men var uppmärksam! Enligt vår BVC-sköterska så är det vanligt att syskon blir allergiker också. Inga problem hos oss, storebror är fortfarande allergisk vid 3,5 års ålder... Det är ju bara att tacka för att det är samma allergi de har! ;)
 
Nej din stackare, är han fortfarande allergisk?! Men men, ge inte upp hoppet än, för vår granne vände det vid 6 år och nu kan hon äta som vanligt.
Då ska jag vara lite extra uppmärksam. Kommer ihåg de gångerna jag åt potatisgratäng... Stackarn var helt hysterisk
 
@hvala, det hade varit väldigt skönt att få golv i vardagsrummet istället för bara balkar. Tapet nere i hallen vore en dröm. Plus att vi fortfarande inte ordnat babyskydd och lite praktiska grejer. Men det är väl ingenting som egentligen inte går att lösa oavsett om det hinns innan eller inte, blir bara lite bökigare annars.
 
Nej din stackare, är han fortfarande allergisk?! Men men, ge inte upp hoppet än, för vår granne vände det vid 6 år och nu kan hon äta som vanligt.
Då ska jag vara lite extra uppmärksam. Kommer ihåg de gångerna jag åt potatisgratäng... Stackarn var helt hysterisk

Japp, han åt normal kost mellan han var typ 12-16 månader. Sen började han på dagis och åt yoghurt till frukost och mellis konstant. Då kom det tillbaka, vi hade väl omedvetet gjort rutiner där vi inte använde så mycket mjölkprodukter och hans mage fick en chock där i början. Han äter lite småsaker med mjölk i, som några ostskivor ibland eller en chokladbit och det funkar, men det får inte bli mer. Lillebror på 1,5 år kan äta en skiva ost på morgonen, inget mer utan att bli sjuk.
 
Är det bara jag som har problem med orden? Antingen så kommer jag inte på vad saker och ting heter. Typ tepåse var det i söndags (blir till att leka charader) eller så säger jag fel ord till saker och ting. Igår kastade vi skräp och jag sade till mannen att jag kunde ta pedofilsäckarna för de väger ju ingenting. Pelletssäckarna alltså.. :o Och senare så läste jag på Ica att de hade rea på aggressiva vantar :eek: Magiska vantar verkade mer självklart när mannen påtalade det.

Var ska detta sluta?:confused:
 
Mantrat här hemma är lyssna på vad jag menar, inte på vad jag säger. Så nej, du är inte ensam, Vi är två iaf!
 
Är det bara jag som har problem med orden? Antingen så kommer jag inte på vad saker och ting heter. Typ tepåse var det i söndags (blir till att leka charader) eller så säger jag fel ord till saker och ting. Igår kastade vi skräp och jag sade till mannen att jag kunde ta pedofilsäckarna för de väger ju ingenting. Pelletssäckarna alltså.. :o Och senare så läste jag på Ica att de hade rea på aggressiva vantar :eek: Magiska vantar verkade mer självklart när mannen påtalade det.

Var ska detta sluta?:confused:
Det blir värre. Jag vågar inte köra bil längre för jag är så sjukt ouppmärksam. Hoppas det släpper när jag får kroppen för mig själv igen.
 
Stort grattis till bebisen @Nenii!!! Som någon sa, nu har första start gått och det är bara resten kvar.. Hejja oss!

Bärsjal är något som jag vill ha till den här bebisen, dottern hade ett otroligt närhetsbehov hela tiden och vill bebis vara nära hela tiden också så underlättar det nog med en sjal, så man ändå har armar och händer fria till annat.

Här försvinner orden också och jag är ffa otroligt virrig! Minnet har sprungit och gömt sig och jag har noll koll på något, tycker jag.
Otroligt nog kan jag köra bil utan problem (peppar peppar), mer än det där att ta sig in och ut då.. Eller när bebis spjärnar mot revbenen och tycker att man ska bli en meter längre :crazy:

Jag har iallafall plockat fram de där yttepytte-bebiskläderna (och bölat en skvätt när jag tänkt på hur stor dottern blivit och hur längesen det var (men ändå så nyligen) som hon var så liten..), men resten! Sovkorgen står hos mamma på försvaring (kommer nog vara där, om än bäddad, tills bebis fötts eftersom vi inte vet om vi hinner flytta eller inte innan bebis kommer), babyskyddet kommer nog i mitten av oktober, barnvagnen köper vi nog i slutet av september.. Vad är det mer man ska ha? Skötbord har vi redan. Amningskudde funderar jag på att sy en egen, kanske ett nytt babynest också? Och så måste jag köpa de där första kläderna och overallen att åka hem i från BB! :love:
 
Min mage har sjunkit lite nu, vilken enorm skillnad att kunna andas igen!!
Jag har tvättat upp de minsta bebiskläderna och valt ut vad som skall med till BB. Idag sitter jag och går igenom vad vi har i blöjväg. Jag sålde ju av en hel del efter sonen och har inte riktigt koll på vad vi har i de minsta storlekarna.

Annars har jag skitont i kroppen efter att årets bagglamm bestämt sig för att helt enkelt lyfta tråden med hornen och knata ut två kvällar i rad. Nu står de instängda i hingstboxen och skäms! Jag har "sprungit" som jag inte har kunnat på 6 månader, men när man står där med adrenalinet upp över öronen så fixar man mer än vad man tror. Det straffar sig dock nu, igår fick maken i princip bära mig upp till sängen och sedan hjälpa mig att vända mig i sängen och till toaletten i natt.
Sonen ä fortfarande inte helt kry, men idag fick maken ta en halv vab-dag, jag fixar inte att underhålla honom just nu. Han är sådär "nästan inte sjuk", ingen feber men väldigt trött och lite hängig på morgonen så det kändes inte schysst at skicka honom till förskolan. Nu är han dock som vanligt igen och full med energi och vill helst spela fotboll hela tiden, köra traktor och busa ute. Inte riktigt min kopp te just nu :(
 
@Nelle , hoppas att du snart känner dig lite piggare. Det är inte roligt när man inte orkar roa de små som redan finns hemma. Din är väl dessutom i samma ålder som min? Snart 3? Det är inte många lugna stunder då...

Här har jag varit in en sväng på förlossningen... Började få smärtsamma, regelbundna sammandragningar och eftersom att jag ändå skulle in till bm som blev nervös när hon konstaterade via ul att bebis låg i startgroparna skickade hon mig vidare. Nu lugnade sig allt tillslut, men jag fick order om att ta det lugnt. Bebis är ju långt ifrån färdigbakad här ännu, och maken blev nog lite skrajsen och jag fick inte ens bära ut middagspåsen till shettisarna när jag kom hem, så nu ligger jag i sängen och pluggar och lyssnar på när maken roar dottern.
 
@Emor dags att dra ner på trmpot alltså!
Bra att du har en skrajsen make som kan bära hästmaten :-D

Är i vecka 31+3 och fet känns som att jag väntat klart nu.. tänk om man fick ett definitivt svar på när bebis kommer. Nu kan jag likabra gå 8 eller 10 veckor till, frustrerande..
 
Oj, ta det lugnt @Emor

I vilken vecka började ni få "problem att andas" alltså när blev magen/ bebis så stor att det märktes på er andning? Jag är i v. 28+1 och upplever det som att min mage är väldigt låg, och har varit det hela tiden. Den börjar typ vid blygdbenet, jag har hela tiden känt sparkar väldigt långt ner. Det är först nu som jag kan känna ngn högre upp då och då. Och än slå länge så påverkas min andning inte det minsta. :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 966
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp