Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jättegrattis @Nenii med familj!!!

Vi var hos BM på förmiddagen idag. Bebis är fixerad :up: Hb 163 (!) och order att genast sluta med järntabletterna. Något lite högt blodtryck men urinprov bra. Blodsocker 3,7 så definitivt ingen diabetes. Kom inte undan vågen idag, +15 kg sen jag plussade. Det känns helt okej. Återbesök om en vecka, för att följa upp blodtrycket. Jag tror det sjunker bara jag slutar jobba. Näst sista dagen idag.
 
Grattis @Nenii
Superkul med första höstbebisen!:banana:

Känns som att det kan bli slagsmål om Manducaselarna på blocket, här är en till som spanar:angel: Men det måste ju betyda att det är bra selar?:D
 
Grattis @Nenii !!:banana:

Jag köpte en beco Gemini sist. Den var toppenbra. Har även en tricot bärsjal som var väldigt bra.
Jag hade sammandragningar häromnatten och låg vaken 00.18 till 04... men sen var det inget mer... suck. Hon får gärna titta ut snart.
Var hos BM idag och allt såg fint ut. Tyvärr jobbade hon inte på förlossningen förrens den 13:e, och då hoppas vi bebben redan tittat ut:p Annars ville hon gärna haft oss hela vägen. Det har klickat så bra med henne, hästmänniska och allt :up: Så ni kan ju tänka hur våra besök brukar sluta:angel:.

Ikväll har jag lyckats att sy ihop det sista på mitt babynest med. Önskar jag hade ärvt några fler sömnadsgener från mamma, men men. Jag får vara stolt över att ha fått ihop det och att det ser hyfsat ut. Sen att det sista kantbandet inte alls ville som jag är en annan sak.

@Emor Kom på att jag glömt svara dig! Förlåt. Det var inte riktigt det jag sökte, så om de andra är mer intresserade så är det helt ok
 
Idag är sonens förskola stängd så vi hade planerat att åka till badhuset och sedan äta lunch hos mina föräldrar så kunde de få underhålla S ett tag. Pappa älskar att spela fotboll med honom ;)
Så blev det inte. S vaknade med 39 graders feber. Ingenting är bra och det enda han vill är att jag skall bära på honom. Jag fixar det nästan inte men gör det ändå, det gör så in i h*lvete ont, men vad gör man? Efter att jag fick i honom ett glas mjölk så blev det lite bättre och så fick han lite alvedon. Efter en pipig och tårfylld förmiddag så har han somnat på soffan.
Hu vad man känner sig otillräcklig när han är sjuk och man inte kan göra honom frisk :( Särskilt när man själv har svårt att bära och springa fram och tillbaka.
Skönt att det snart är helg så maken kommer att vara hemma! Idag har det blivit många avsnitt av dinosaurietåget och lilla röda traktorn ;)
 
Fråga kring BB-väskan - inneskor/tofflor, hur tänker ni där? Jag har packat ett par flipflops för att kunna ha i duschen (har läst att det ska vara bra). Åker förmodligen in i springskor/sportiga sneakers. Det känns som att innetofflor på förlossning/BB riskerar att få allt möjligt omysigt under sulorna, och då vill man ju inte använda dem inomhus hemma sen?
 
Jag hade med mig mina innetofflor, det var faktiskt ganska skönt, golvet var ganska kallt. Jag upplevde nog att det var renare på golvet på sjukhuset än vad jag har det hemma på golvet ;) Det städas ju ofta!
 
Jag har så dålig blodcirkulation att jag alltid fryser om fötterna så mina varma, mysiga sockor hade jag i te klarat mig utan!
 
@hvala

Jag hade med inneskor som jag använde på BB, där var det fräscha men kalla golv. Jag tycker det känns "avklätt" att inte ha något när man går till kök, allrum etc. :)
 
Jag minns inte vad jag hade sist. Slängde ner mina fårskinnstofflor utifall att.

Någon mer som börjat sova väldigt illa? Inatt gick vi och la oss halv ett efter att ha haft lite kräftskiva här hemma. Vaknade vid tre och sen har jag bara snurrat och vaknat minst en gång i timmen... Är helt svajig idag. Så lagom kul när man har en treåring att sysselsätta med. Idag kom tack och lov farmor och farfar så de har busat med honom. Vet inte om det blir han eller jag som somnar först nu när jag ska försöka lägga honom.
Såhär illa sover jag typ varannan natt. Kan inte ens skylla på bebisen i magen som faktiskt sover på nätterna.
 
Jag har också börjat sova sämre, ligger ofta vaken längre stunder med förvärkar/molvärk. Men det är inte värre än att jag ändå får den nattvila jag behöver. Jag kan lata mig som jag vill nu när jag inte jobbar längre och har inga barn eller djur som kräver omsorg.

Jag vet att det inte betyder just något men slemproppen har börjat släppa här :)
 
@hvala, slemproppen är ju sällan ett dåligt tecken, min gick några dagar innan dottern föddes. :)

*kl*

Här håller jag på att förbanna det faktum att jag har shetlandsponnyer i fällningsperiod. Det är ju omöjligt att komma åt och borta bort att päls bra, och all skötsel som sker mer eller mindre sittandes på huk börjar vara lite slitig... (jag är över 180 lång så ja, det blir till att vika sig dubbel när skruttarna mäter ca 90 i mkh). Fast, hade jag haft storhäst hade det varit mer hö, tyngre bajsar och mer vatten som gått åt iofs :angel:

Idag var iaf första dagen på universitetet igen. Folk var tvugna att påpeka hur liten min mage är (vilket är falskt) och att det är så nära tills det är dags att den kommer ut. Eftersom att jag fortfarande kör lite huvudet i sanden vid tanken på allt praktiskt som ska lösas just då. blir jag inte direkt glad av påpekanden om hur lite tid jag har på mig eftersom att jag jobbar hårt på att inbilla mig att jag har lång tid kvar, vilket jag faktiskt tycker att jag har. Nåväl, barnet kommer ju när det kommer, och resten löser sig på ett eller annat vis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 970
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp