Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
September
6/9 Nenii - okänt
14/9 Orion_X
20/9 hvala - tjej
23/9 thoora
24/9 SweetSelene
26/9 FrDrake

Oktober
3/10 Nelle
3/10 Amalia-troligtvis kille
5/10 whalan - tjej
10/10 Imnir som väntar en tjej
10/10 Anna_Lillen
21/10 heartstring
30/10 Vannille
31/10 Emor

November
1/11 Cocos
9/11 bakom
14/11 Derivata
19/11 Carand
25/11 TeamLundver

Tyckte den låg lite långt bak
 
@Nenii

ÅÅ vad spännande!:bump:
Hur långt gången är du?

Jag är i v 38+3 (kollade precis appen), egentlig BF är nästa helg.. Med dottern gick jag dessutom över 3 dagar så jag har ställt in mig på att det är drygt 2 veckor kvar. Jobbigt att man inte får en definitiv signal liksom ;)
 
Råkade precis klicka hem en babyvakt med kamera som man kopplar till mobilen på Jollyrooms kalasrace :o Jag förstår inte vad som hände, det var ju meningen att jag skulle spana in om de reade babyskyddet som vi vill ha :confused:
Lätt hänt :D Jag var in och kikade nu och det var en del riktigt bra erbjudanden (ex Voksi åkpåse, Maxi Cosi babyskydd och en riktigt snygg skötväska från Skiphop). Tur för min plånbok att vi redan är färdighandlade!
 
Lätt hänt :D Jag var in och kikade nu och det var en del riktigt bra erbjudanden (ex Voksi åkpåse, Maxi Cosi babyskydd och en riktigt snygg skötväska från Skiphop). Tur för min plånbok att vi redan är färdighandlade!

Ja maxi cosin funderade jag också på men vi har bestämt oss för besafe izi go så jag håller tummarna för att den kommer på rea :nailbiting:
 
Bara för att jag skrev att vi är färdighandlade dök det förstås upp en sak nu vi inte har, en Ergobaby-sele. Men jag passar. Vi har en bärsjal för första tiden, det får räcka.
 
Bara för det var jag ocks tvungen in, klickade hem lite nappflaskor, Dr Brown. Hade den modellen till dottern och tyckte dom var kanon, och eftersom att denna bebisen kommer få äta en del flaska, förhoppningsvis med mjölk och annars ersättning var det lika bra att klicka hem så att det finns.

@hvala, ni klarar er nog fint med bärsjal första tiden. Ergobaby måste man dessutom ha spädbarnsinsats om man ska bära i direkt, och dom har jag uppfattat vara ganska klumpiga enligt många. Vi hade en manduca till dottern, med inbyggd babyinsats men det var ändå inget jag använde första veckorna ändå. Sen är det lika kul att shoppa då bebis väl tittat ut, så det är kul att ha någonting kvar ;)
 
@Emor, ja det intrycket har jag också fått av spädbarnsinlägget, att det är krångligt att få det rätt. Jag har övat några gånger på att knyta sjalen och tror att jag börjar få kläm på det så det ska nog bli bra att börja med. Man måste ju inte gardera sig med all världens prylar innan bebisen ens är född - försöker jag i alla fall tänka :D

Sen har jag en bevakning på Manduca på Blocket och det kommer ut flera stycken varje vecka så det blir förmodligen en begagnad sele så småningom. Bevakar även Beco Gemini eftersom min syster är väldigt nöjd med sin, men de kommer inte ut lika ofta (och är ofta konstigt mönstrade).
 
Har ergon, var mycket uppskattad till ettan (han sov aldrig om han inte fick ligga mot mig) dock håller jag med om att spädbarnsinlägget, jag finner det inte direkt klumpigt, men varmt trots att det är dun.

Nu suktar jag lite efter Ergo 360, den nya modellen där de även kan sitta framåtvända men fortfarande i bra och ergonomisk position. Ettan vägrade sitta mot mig när han blev en 5 månader, då ville han titta på världen om han skulle nöja sig med att sitta i sele.
 
Jag är också sugen på en manduca, jag gillar att man kan sätta fast barnet innan man sätter på sig selen. Har inte beco en sådan också? Någon som vet vad den heter? Annars kommer vi väl att köra på sjal i början och sedan använda ergon när h*n kan sitta utan spädbarnsinlägg eftersom jag sålt det. Maken är jätteförtjust i Ergon och bär väldigt gärna med den men jag kom aldrig helt hundra överens med den, jag sjalade hellre men var dålig på att knyta de vävda sjalarna.
 
Jag är så glad att jag aldrig sålde min Ergo, den använde jag på tvåan från 4 mån och hon älskade den. Har en vävd långsjal också och så köpte jag till en Aldoria Bambu som jag tänkte ha första tiden.
 
Jag är också sugen på en manduca, jag gillar att man kan sätta fast barnet innan man sätter på sig selen. Har inte beco en sådan också? Någon som vet vad den heter? Annars kommer vi väl att köra på sjal i början och sedan använda ergon när h*n kan sitta utan spädbarnsinlägg eftersom jag sålt det. Maken är jätteförtjust i Ergon och bär väldigt gärna med den men jag kom aldrig helt hundra överens med den, jag sjalade hellre men var dålig på att knyta de vävda sjalarna.
I vår beco kan man sätta barnet först, den heter beco butterfly.
 
Spännande att det verkar vara på gång för dig @Nenii, lycka till! :)

KL

Hos mig stökade bebisen runt en hel del i gårnatt, så när vi kom till sjukhuset för vändningsförsök i går så hade hen lagt sig med huvudet ner. Det blev således inget vändningsförsök (skööönt), utan bara en kontroll att allt såg bra ut. Flödet i navelsträngen var bra, fostervattenmängd normal och vikten var beräknad till 2,8 kg och mätningarna igår landade någonstans under 3 kg så det verkade också normalt. Långt barn verkar det dock bli, men det är inte så mycket annat att brås på med en förälder på 196 cm och den andra på 174 cm. Ovanligt aktiv tyckte även ultraljudsläkaren.

Nu hoppas vi att det känns bra att ligga med huvudet neråt resten av graviditeten, men jag tror att hen fuskade redan i natt... :meh:
 
Jag är också sugen på en manduca, jag gillar att man kan sätta fast barnet innan man sätter på sig selen. Har inte beco en sådan också? Någon som vet vad den heter? Annars kommer vi väl att köra på sjal i början och sedan använda ergon när h*n kan sitta utan spädbarnsinlägg eftersom jag sålt det. Maken är jätteförtjust i Ergon och bär väldigt gärna med den men jag kom aldrig helt hundra överens med den, jag sjalade hellre men var dålig på att knyta de vävda sjalarna.

Det är nog beco butterfly 2 som du tänker på, som man kan sätta fast barnet i innan man sätter på sig selen. Spädbarnsinlägget knäpper man förvisso fast bebis i innan man tar på sig selen, men det sätts bara fast med tryckknappar om jag minns rätt, och går inte att använda för att t ex få upp bebis på ryggen i selen på det sättet som becon ger en möjlighet till. Dock är becon lite mindre och går inte att bära i lika lång tid innan bebis växer ur den.
 
Idag på morgonen föddes vår lilla tjej :)
Det gick bra men ganska snabbt när vi väl bestämde oss för att åka in. Uppdaterar senare :)

September

6/9 Nenii - Flicka född 140828
14/9 Orion_X
20/9 hvala - tjej
23/9 thoora
24/9 SweetSelene
26/9 FrDrake

Oktober
3/10 Nelle
3/10 Amalia-troligtvis kille
5/10 whalan - tjej
10/10 Imnir som väntar en tjej
10/10 Anna_Lillen
21/10 heartstring
30/10 Vannille
31/10 Emor

November
1/11 Cocos
9/11 bakom
14/11 Derivata
19/11 Carand
25/11 TeamLundver
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 970
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp