N

nicolee

jag ska flytta min häst till ett stall där dem har hö. Där jag står nu får han hösilage. Kan jag bara byta direkt eller måste jag ta med mig hösilage från stallet jag står i och öka hömängden lite smått varje dag?

Sv: hö

Kan byta direkt kan du väl, men jag skulle rekommendera att du tar med dig hösilage. En del hästar klarar foderbyte utan problem medan andra är känsligare.

Sv: hö

okej, för han åt ju lite hö under sommaren och reagerade inte. men tar med iaf för säkerhetskull :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
736
Senast: matson
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: Pegasus63
·
Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Hello
·
Foder & Strö Vår ena häst är lite fet så han har fått en betesreducerare. Han har uträknad foderstat och stod i vintras på 10kg av detta hösilage...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 028
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar