Hö till 1 åring

FengurLaugar

Trådstartare
Kanske en dum fråga, men jag vill veta hur ni andra gjort.

Det är så här att det var jääättemånga år sen jag hade en unghäst. Har nu en 1 årig hingst och när jag nu ska börja fodra helt med hö undrar jag hur mycket som är rimligt att ge honom per dag.
Jag har inga möjligheter att alltid ha hö ute i hagen, utan de få på bestämda tider. Vad tror ni? Hur mycket ska han ha, ungefär?

Sv: Hö till 1 åring

Den här hör väl faktiskt hemma under Foder.

Men jag håller med ovan talare.
En unghäst ska väl allra helst ha fri tillgång.

Sv: Hö till 1 åring

om du inte har möjlighet att låta dem vara ute dygnet runt och tillsammans med andra ettåringar låter det nästan som att du kanske bör skicka iväg honom där det finns dessa möjligheter?
där de kan ha fri tillgång på tex ensilage bal.

annars är det bara att börja erbjuda hö typ nu, vill de ha så äter det vill de inte ha så lämnar de. han får inte tappa nåt i hull snarare lägga på sin inför vintern det är så jag tänker med min ettåring iaf(hingst) som är rätt petig med maten.

men kraftfoder ger du redan nu eller? lägg gärna ut bild på hästen.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 816
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 362
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 552
Senast: nexxa
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
4 063
Senast: SwedEmB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb