kicki71

Trådstartare
Har analyserat hö och uträknad foderstat åt min häst. "Ändå" såg jag att hon i hagen stod och slickade på en frusen jordfläck som uppkommit när vi skottade hagen med traktor??
Min första tanke är att, oj då hon kanske behöver mera mineraler???
Eller kan det vara nått okynnes???? Fast det tror jag inte, i och med att jordfläcken uppkommit så nyligt.

Jag vet att man inte ska stirra sig blind, på det här med uträknade foderstater, men i övrigt är hon i bra hull, blank och fin och bra i ridningen.
Vad händer med uträkningen om jag nu provar att ge mineraler? Då kommer inte Ca/P kvoten att stämma, innebär det att hela foderstaten måste räknas om, eller kan man ge mineraler ett tag, bara för att se om problemet försvinner????

Vilka funderingar, nån som kan upplysa mig????
 
Sv: Hmmmm???

Så om man har uträknad foderstat kan inte hästen få bete sig naturligt längre? :smirk: Hästen slickade på marken.. Mhm? Får den inte beta nyuppkommet gräs sen, eller gnaga på grenar i hagen? Då kanske den känner att den saknar något?

Nej nej, ta det lilla lugna! :smirk: Det är inget fel! Det är helt enkelt gott att slicka på marken! :d
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 159
Senast: ufot
·
Foder & Strö tänkte höra om det finns några som har bra tips på kraftfoder till hästar med mindre kolhydrater än andra. har en häst som är extremt...
Svar
16
· Visningar
2 361
Senast: YorkWann
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 181
Senast: Madick
·
F
Foder & Strö Det gäller en häst på 12 år, halvblod som tränas i dressyr. Varierat, ut i skogen, ridhus, ridbana, tömkörs, alltid i rätt form och...
Svar
6
· Visningar
1 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp