gurkisch

Trådstartare
Jag äger en travhäst som är 5, denna togs ur träningen av förra ägaren pga sjukdom. Jag har ingen B-licens och kan alltså inte sätta upp hästen på egen tränarlista. Jag undrar om man kan sätta upp dem på tränarlistan hos önskad tränare igen efter ett uppehåll så länge hästen är regelrätt vaccinerad osv? Hästen är snart klar för kval, kan jag själv anmäla till kval och var gör man det nu? Tidigare faxade vi vår anmälningar, men nu gör man det på nätet? Är det bara "tränaren" (dvs B-licensinnehavaren i detta fall, jag tränar ju själv egentligen) som kan anmäla eller kan jag?

Sv: hmmmm

Ja du kan sätta hästen i träning hos en tränare.

Och det är "bara" tränaren som anmäler till start via Travsports hemsida med personlig inloggning - vilket i princip skulle kunna betyda att någon som är frikostig med lösenordet kan delegera sånt.

Med B-tränare är det ju så att de måste vara delägare, men det förmodar jag att du vet?

Sen beror det lite på hur kinkiga travsällskapen är med inspektioner om hästen står uppstallad på annan plats än resten av tränarens hästar.

Jag fick "underhållsträna" åt en annan B-tränare när han jobbade i Norge men de tyckte det var ett gränsfall...

Senast ändrad:
Sv: hmmmm

OK! Det var som jag misstänkte angående anmälan till start och kval.

Min bror hade till för något år sedan B-licensen och stod då som tränare på min andra travhäst, han var inte listad som delägare? Detta var förra året dessutom?

Vi bor på samma ort men det är ju någon mil emellanoss

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
439
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 591
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Det står en häst i mitt stall som i princip varit mer eller mindre varit halt i 6 år. Ägaren har försökt sätta sig in i det, och...
Svar
12
· Visningar
2 176
Senast: morgaine
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 688
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar