E

_Erik_

Har tänkt åka på hjo ko. Men nu har jag hört många som inte tycker att hjo ko tävlingarna harv haft någon bra klass...
Alltså: dåligt underlag,dåligt förberett, inte planerat med boxar,hagar o.s.v.
Kanske inte så kul att åka och betala massor om det inte är bra organiserat.

Har ni några erfarenheter av Hjo ko ?? Både bra och dåliga.

Man kan ju iofs alltid provaoch se vad man själv tycker.

Sv: Hjo ko

Var där förra året och tävlade.Dåligt underlag på banorna,vet bes varige dag=400kr,köpte hö för 40kr balen det var mögligt.Äckligt vatten till hästarna mm.Den tävlingen blir nästan lika dyrt som en på Greva och det är ju en viss skillnad på kvaliten på annläggningarna.Men det är ju en stor tävling med boskap så det blir nog att jag åker dit igen trots att jag sa att jag inte skulle.

*kl*

Det var samma prat förra året också.....att det mesta var dåligt men jag var där som publik och visst ,,,det var inte topp men trots det så var det många starter och mycket folk ändå.

Det är nog en sådan tävling som alla åker till ändå.
Det är ju inte så många sådana tävlingar så folk tar nog tillfället i akt.

Okej =)... tråkigt att det skall vara så... Då vet man att man inte ska köpa hö där utan ta med och så... Tycker att det är dyrt-av vad man kan se på proppen. En box kostar liksom 800 spänn för en helg, det tycker jag är dyrt. (men man kan ju ta en hage istället)

Jag ska nog dit ändå... men det är synd att det får sådana rykten, för småsaker som lätt skulle kunna åtgärdas ...

Håller med dig.....men tydligen så verkar det som att folk accepterar det i alla fall.......
Det är ju en "känd" tävling ändå..och det lockar väl folk.
Sedan passar man väl på att tävla då det inte är så många kotävlingar.

Ja...billigt är det inte. Kan man ta med sig det man behöver själv så ska man nog göra det................

hmm..
En box på greva är inte mycket billigare för ett meeting...

Eget hö vill man väl alltid ta med sig oavsett vart man tävlar?

Någon pratade om vet bes varje dag oxå.. Det är rimligt, man brukar kräva det om man skall delta i ko- eller timed events..

Det dåliga underlaget är väl mest att det finns sten på banan. Det har det funnits där varje år, tyvärr... Men de har plockat satans så mycket inför varje är så nu är den många resor bättre än vad den brukat vara även om den inte är optimal. Dock är banan stor. Det är trevligt att kunna rida på kor på en så pass stor bana.

Vattnet är brunt, men det är inget fel på det.

Innan High Chaparall var Hjo-Ko en av de tävlingar det ylades mest om att man ville åka på under året. Och visst, det är ruckligt på Abrahamstorp. Men det brukar vara väldigt roligt. Bra med band och fest på kvällarna och därtill ett av de få tillfällen som finns för dem som vill tävla timed events och kosseklasser....

Ett avslappnat ställe att tävla på.

mvh Eva

okej, jag tror säkert att det är en trevlig tävling. Jag var ner ocjh kollade för två år sedan och dåtyckte jag att det var väldigt trevligt och så men jag sågju inte det man ser som hästägare.

Håller med om att banan är stor och vetrinärbes. håller jag med om att det är bra!!!
Bara undrade eftersom jag hört så mycket "skit"...
/Erik

Som du säger.. det är ruffigt, stökigt och har plötsligt efter att high caparallbanorna byggts blivit "dåligt, kef eller vad som typ".

Jag vet att de förbättrat många saker under årens lopp. Bara för årets tävling vet jag att de har en diger lista på saker som skall fixas. De började med den för en månad sedan.

Dock är det oftast väldigt, väldigt trevligt att vara där, både som publik och tävlande.

Varför inte prova, trivs du inte så kan du hoppa över nästa år.

mvh Eva

Hihihih........jag hade lite roligt förra året med tanke på saker som skulle fixas.............:D :D

Framför resturangen så finns det en lite dansbana eller vad man kan kalla det.....väldigt liten.
När vi kom på morgonen så stod det 4 stycken gubbar med rejäla ölmagar och såg hyfsat slitna ut. De hade börjat ta bort några trasiga golvbrädor.
Efter en timme eller två så gick vi och åt ,,då satt dom i baren med varsin stor öl. Efter ca. 10 minuter så gick dom tillbaka och lyfte lite osv............Sedan när jag gick förbi en timme senare igen så hade det inte hänt någonting...

Sådär höll det på hela dagen och när jag passerade dom igen när vi skulle åka hem så hade det knappt hänt något då heller....

Så det där med saker som skulle fixas...........anlitar dom dom herrarna igen så tar det nog ett par år...:rofl: :rofl: :rofl:

Har de lyckats få banan jämn då?? Sist jag var där så var det ju stor höjdskillnad på banan plus att underlaget var olika djupt.....:crazy:

/Carina :eek:

Jag red bara pleasure ,wh o trail på hjo ko och då tycker jag att vet bes varige dag är onödigt, på HC är det en vet bes,samma på SM förra året.

ja, förstår att det känns onödigt i de klasserna kanske ...;)

Jag tycker att ni skall ha i minnet att det va dett jäla skit väder där förra året med. Därav underlaget mm.

ja vi var där 2 dar regnade konstant inte konstigt banan var dålig.Sulorna på mina boots lossnade sista natten började tältet ge vika för vattnet lite droppar...Och framför saloonen vart dom sanda för det blev en gyttjepöl.Att det blev kanske konstigt ifjol var nog inte så konstigt.Men det var vårt första år där och jag tyckte det var ett bra ställe att va på.Det fanns o handla och mat o dricka o underhållning i regnet...Det var en trevlig tillställning.
Och vi ska dit i år igen...

Det enda positiva med anläggningen i Hjo är utsikten från läktaren.

Har varit där en gång med häst= aldrig mer!!!
Åkte dit på SM'et för ett par år sedan med en kärnfrisk häst (vet.bes UA första dagen) och fick med mig en ordentligt halt häst hem vilket ledde till veterinärräkningar på några tusen.
Storsten hör inte hemma på ridbanor!!!:mad:

Jag tycker att alla westernryttare med någon form av ansvarskänsla borde bojkotta tävlingar på denna anläggning tills något ordentligt gjorts åt banorna, både tävlingsbanor och framridning.:devil:

JHANA skrev:
Det enda positiva med anläggningen i Hjo är utsikten från läktaren.

Har varit där en gång med häst= aldrig mer!!!
Åkte dit på SM'et för ett par år sedan med en kärnfrisk häst (vet.bes UA första dagen) och fick med mig en ordentligt halt häst hem vilket ledde till veterinärräkningar på några tusen.
Storsten hör inte hemma på ridbanor!!!:mad:

Jag tycker att alla westernryttare med någon form av ansvarskänsla borde bojkotta tävlingar på denna anläggning tills något ordentligt gjorts åt banorna, både tävlingsbanor och framridning.:devil:

Om det var för två år sedan så säger jag bara "Välkommen till klubben"....:crazy:
Vår tant vart också halt då...:angel:

åke skrev:
Jag tycker att ni skall ha i minnet att det va dett jäla skit väder där förra året med. Därav underlaget mm.

Det var skitunderlag för två år sedan också och då fanns inget dåligt väder att skylla på...:mad:

Hjoko äger :banana:

Sett många i denna tråden som klagar väldigt mkt och ska få de som de är så himla dåligt :(

Abrahamstorp (där Hjoko hålls) är ett jätte fint ställe. Det finns många plus för denna tävlingen bla.

*Stor ridbana 100x50 m
*Marknad, finns välldigt mkt fina western- och annat prylar.
*Pub och matställe
*BRA högtalare! viktigt tkr jag!
*BRA stämming, många hejjar på och är glada vid fart grenarna och även vid de andra grenarna hehe.
*m.m

Vad jag har hört av sånna som ridit där (känner många, bor lixom här i Hjo) så har jag aldrig hört någon klaga på underlaget på ridbanan... Jag har ju då aldrig tävlat där men varit där två år i rad och är beronde och ska självklart dit i år igen, ska förmodligen tävla oxå :D

Så om jag får säja mitt så tkr jag HjoKo är en bra tävling med mkt bra stämming :) :) :)

Mvh Emma

Det beror väl också på hur stora krav man har om man tycker tävlingarna på Abrahamstorp är bra eller ej....;)
Men har man varit runt och sett en del så måste jag säga att det finns utrymme för förbättringar och jag säger inte detta av elakhet utan för att det är sanningen.
Det där med underlaget står jag för och jag vet många som haft åsikter på det...:crazy:
Det minsta man kan begära är väl en ridbana som är plan och har samma underlag över hela banan....eller hur?...:angel:

Liknande trådar

Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 941
Senast: Missemus
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 775
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 140
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 733
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar