Hjärtslag!!??

memma

Trådstartare
Det här med hjärtslag....det sägs ju att tjej/kille har olika hjärtslag....

Jag vet at vi ska få en pojk i april och nu den 7/1 ska jag till BM på kontroll o antagligen då få höra han hjärtljud för första ggn. :laugh:
Men hur är det man säger.....många/mindre slag kille/tjej???
(visst man kan googla men jag pallar inte just nu....vill höre era erfarenheter. Samt om ni vet vad ni väntar, eller vad ni fick och om det stämde på er???

Bara allmänna funderingar, vi vet med säkerhet att vi har en lite grabb i magen...

God fortsättning på er!!!

Sv: Hjärtslag!!??

Jag kommer inte ihåg vad dom sa att det skiftade i hjärtljud, därtemot kommer jag ihåg att sonen skiftade enligt denna myt mellan tjej och kille hela gravidteten ;)

Enligt en annan sajt kom det fram till att det faktiskt bara är en myt, det sa även min bm till mig eftersom hjärtljuden beror på bebisens aktivitet för stunden. Min son fick dom jämt knuffa pånär vi mätte ctg på våra undersökningar, han var för lugn för maskinen :D Men på nätterna var han däremot hopplös och full fart i magen.

Under 140 pojke, över 140 tjej.

Här är en undersökning på familjeliv.
http://www.familjeliv.se/Forum-2-14/m32200279.html

Rasmus låg alltid över 140, han blev så arg när BM kände på honom att han 1 ggr var uppe i 170 slag/minut! han sparkade på dopplern och försökte gömma sig så min BM fick hålla den jätte jätte löst på min mage ;)
Kan ju säga att han fortfarande har samma temprament :angel:

Rasmus låg alltid över 140, han blev så arg när BM kände på honom att han 1 ggr var uppe i 170 slag/minut! han sparkade på dopplern och försökte gömma sig så min BM fick hålla den jätte jätte löst på min mage ;)

Samma humör i magen och utanför på vår grabb med :angel:
Men han låg väl oftast runt 140-150 har jag förmig.
Nuvaranade ligger ju där med, men är betydligt mildare humärsmässigt :D

Överlag så sparkade nog förra mer,
den här böljar runt mer på något vis.

haha, jag blir lite full i skratt. Vi ska ha en son om ca 2 veckor. Han ska heta rasmus, har har ett humör utan dess like och brukar oxå sparka åt BM när hon känner och han tycker inte alls om när de har tryckt med tratten. Undrar om det har nåt med namnet att göra...

Enligt min BM nu 23/12 så brukar det visa sej i slutet på hjärtljuden om det är en pojke eller flicka. Vi har ju vetat sen UL men nu låg han på 160/min enl BM så brukade flickor gå ner lite i hjärtslag i slutet.

hmm ja det känns ju verkligen som en myt detta....då det verkligen skiftar massa.
Min vän som är grav i ca v11 fick lyssna på hjärtat på inskrivningen tror den hade 170 slag....jag få ju antagligen lyssna nu den 7/1 på vår sons hjärt ljud ska bli kul o se vad han har...nu vet vi ju som sagt va att det är en kille...men det ska bli skoj att se hur mkt det kan ändra sig!!

Men alltså verkar det vara en myt!!!

att man kan veta pga antal hjärtslag är bara en stor myt... min pojk i magen ligger konstant över 140. och dessutom har jag "flickmage"... som oxå bara är en myt!

Det är ju inte riktigt en myt.
Kvinnor har ju högre puls än män generellt, så något borde det ligga i att flickor i magen skulle ha det också.

Alla fåniga myter stämde in på Ronja. :laugh:
Snabba hjärtslag, mamma mår illa och förlorar sin skönhet till barnet, aktiv i magen och halsbränna = hår.

Under 140 pojke, över 140 tjej.

Här är en undersökning på familjeliv.
http://www.familjeliv.se/Forum-2-14/m32200279.html

Men fan ligger på 140 här, haha.. Ingen ledtråd via denna teori alltså :rofl:

Det sägs att när man är gravid och har halsbränna så har barnet mycket hår på huvudet. Jag tror inte på det, även om jag hade svår halsbränna och Ronja hade ganska mycket hår på huvudet.

Jasså....det har jag ej hört innan, dock kör jag på den teorin att vår son kommer ha mängder med hår pga både jag och pappan ha mega tjockt hår så annat än tjockt/ massa hår kan han väl ej få :grin: *fniss*

oxå en myt, halsbränna får man för att livmoder och andra inre organ mjukas upp och magmunnen öppnar sig och släpper magsaften uppåt att livmodern o barnet pressar på är inte heller någon fördel mot halsbränna....
inte för att bebis får hår....

Ja, det finns många underliga myter, det som kommer ut det kommer ut.....:laugh: vare sig mkt hår eller ej....

Min sons hjärtslag låg hela tiden från 144 till 157 så på honom stämmer inte myten in. Jag hade en sjujäkla halsbränna också och inte fick han mycket hår heller.;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 589
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag tänkte först göra ett inlägg på Flashback men känner att folk kan vara riktigt jävliga i svaren då internet ger dem en chans att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 899
Senast: Jajzii93
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 083
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Jag har två barn i ålder 7 och 8, båda går i en liten skola med gott om lärare och engagerade föräldrar. Det kunde ha varit helt...
2
Svar
39
· Visningar
5 700
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar