Sv: Hjälptyglar mm
Hej, jag förstod att någon skulle ifrågasätta. Jag vet inte om du har läst min bakgrund. Jag har brutit nacken och har en metallställning, med massa titanskruv och annat småkrafs fastsatt i halskotpelaren, för att hålla pluggen från min höft, som får fungera som femte nackkota.
Den riktiga nackkotan är borttagen, på grund av att den blev krossad, vid en stallolycka. Därför får jag varken ramla av eller hoppa längre, eftersom jag då kan bli förlamad från nacken och neråt eller tvärdö.
När min häst som är 25 år i år, är orastad pga vila eller allmänt pigg så kan hon inte hålla styr på sin kropp
utan det har hänt att jag har både fått hoppa och ramla av.
Jag kan säga att det "är inte ett dugg bekvämt", för att uttala det lindrigt. Utan det jag menar är att "motionslongeringen" är till för att "rasta av" utan att ha mig på innan jag hoppar upp och rider ett rejält ridpass.
Här är det "motionslongeringen/avrastningen" där hon som du ser skenar runt helt okontrollerat och förmodligen snart kommer bryta både nacke och ben av sig.
Så här kan det exempelvis se ut annars, i rent arbetssyfte. Just vid det här tillfället är det faktiskt löslongering med inspänning, ser jag. Om jag inte missminner mig, så var just de sekvenserna från ett tillfälle då jag ville fota och se hur hon rörde sig. Det är rätt svårt när man samtidigt ska manövrera en lina, vilket jag gjorde ovan.
Jag hade lite bråttom när jag skrev inlägget, jag borde ha skrivit avrastning och inte ren longering i "longeringssyfte".
Med vänliga hälsningar
IngelaH