Nyfiken. Varför inte WWF?Jag ger främst till miljöorganisationer, eftersom om vi inte får bukt med klimatkrisen så kommer allt annat bara bli värre och värre. Naturarvet är min hjärtorganisation, även vi-skogen, greenpeace - men aldrig WWF.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nyfiken. Varför inte WWF?Jag ger främst till miljöorganisationer, eftersom om vi inte får bukt med klimatkrisen så kommer allt annat bara bli värre och värre. Naturarvet är min hjärtorganisation, även vi-skogen, greenpeace - men aldrig WWF.
Många olika anledningar, men främst för att de tillåter företag att sponsra dem till den grad att de slutar granska företagen ordentligt. T.ex. så har de gjort ett "samarbete" med IKEA, som resulterat i att WWF säger att IKEA har bra skogsprodukter när IKEA skövlar urskog. En extremt urvattnad organisation, tyvärr.Nyfiken. Varför inte WWF?
Angående vilken naturorganisation som är bäst så beror det lite på var du vill lägga fokus. Svensk lobbypåverkan, internationella klimataktioner, bevarandearbete etc. Men som sagt, inte WWF.Jag ger varje månad till Röda Korset och Plan International. Planen är väl egentligen att även ge till någon typ av organisation för natur/miljö/klimat (vilken är bäst?) och kanske något annat, men det får vänta till ekonomin blir bättre.
Kiva heter det väl?Jag ger till, Plan: Flickafadder, WWF, Läkare Utan Gränser, UNHCR och Naturskyddsföreningen. När jag gick ur kyrkan valde jag att ge till dessa organisationer istället. Förutom det ger jag mikrolån till kvinnor via Kivra
Autocorrect tyckte annatKiva heter det väl?
Å dom har jag ringt dom två gångerna jag har hittat skadade fåglar i sthlm . I bägge fallen har dom kommit och hämtat fåglarna.Är månadsgivare till Fågelcentralen och Stockholms vildfågel rehab. Älskar fåglar Tycker de gör fantastiska insatser för djur som ofta kommer till skada pga oss människor och önskar jag bodde så jag kunde bli volontär. Jag valde dem pga ovanstående och för att mina bidrag verkligen behövs.