A

amandaperssonblg

Min häst har fått någonting konstigt på bakbenet. Han är nordsvensk och går på sommmar bete. Han fick det på bara en natt. det var helt kladigt på hela benet såg ut som han hade trampat i lera långt ifrån. när man tvättat ren det så är det varigt men ändå inte riktigt ett sår och det låssar små hår tussar från benet . *såret* är kanske 20 cm långt och 5 cm brett. han har haft det i tre dagar nu och det blir inte bättre. jag tvättar det och har på väteperoxid sen häst salva. Vet någon va det kan vara?:confused:

Sv: Hjälp!

Ring veterinär. Förmodligen behöver hästen få antibiotika/ behandling av något slag.

Sv: Hjälp!

Tycker också att du ska ringa weterinär. Låter inte direkt som ett sår som man ska blaska wätepero id på.

Liknande trådar

Hästvård För 2 veckor sedan trampade min häst ner i marken när vi var ute i skogen och red. Det lämnade ett fult sår på benet som jag sedan...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 846
Hästvård I fredags släpptes min häst ihop med ett annat sto. De sparkade lite emot varandra så där som de kan göra när man släpper ihop dem. När...
Svar
6
· Visningar
1 193
Senast: Freeride
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 325
Senast: Messy
·
Hästvård Hej! Jag har en unghäst på 2,5 år som skadat sig för 17 dagar sedan. Skadan sitter på yttre skenbenet vänster bak. Det började med att...
2
Svar
28
· Visningar
18 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka