U

U2_tjej

Hej!
Jag har en shettis som har hål i väggen som nu vissades sej att hon fått svamp i hålet(hovis va ute i gårkväll och skar bort)
Men hon visste inte om hon fick bort allt.
Vad jag undrar är vad ska jag göra
Ska jag åka till kliniken?
Använda nåt medel tex virkon och se om det blir bättre?
Hon haltar väldigt mycke jag mår väldigt dåligt efter som jag anklagar mej själv.
Snälla hjälp mej.:cry:

Sv: Hjälp

Nej det gjorde hon inte men hon verkade väldigt osäker på om hon fick bort allt eftersom det låg i hålet.
Sa bara att jag skulle hålla rent och torrt.
Jag testar att spraya med virkon på hoven(har hört att det funkar på svamp)
Men jag är orolig gillar inte läget nu.

Misstänker att det är dig jag svarat på Hästnet åxå!? Ta de tips vi gav dig där. Kopparsulfat, tjära, tjärdrev....samt låt henne stå inne och vila sig ett tag. Virkon kan du även prova, inget blir värre. Hoven måste torka ut så att svampen otrivs och sedan måste du kolla upp med en kunnigare hovslagare om vad du ska göra för att minimera hålväggen.

Kicki :laugh:

Tack kicki för alla jättebra svar.
Jag ska testa med engång bara hoppas att det går vägen.

Vasse`go! :laugh: Hoppas att det fixar sig för dig och pållen.

Kicki :laugh:

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 891
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 566
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 574
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 654
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar