• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Flisan1_B
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 136
F

Flisan1_B

Jag och min sambo passar en dalmatiner när ägarna är i Thailand. Vi hämtade honom nu i Måndags och han ska hem igen den 8 januari så vi ska ju ha honom ett tag. Detta är världens goaste hund och fungerar hur bra som helst här hemma hos oss förutom En liten grej som stör mej till förbannelse: Han går och nosar mej mellan benen Hela tiden (jag är tjej). Förstår verkligen inte varför han gör så här och han slutar inte när man säger till honom heller. Han är ju ganska stor och jag är ganska kort så automatisk har han ju huvudet i den höjden. Hur ska jag göra för att få honom att sluta? Han är en okastrerad hanhund, kan det bero på det?
Någon med ett bra knep eller någon som vart med om samma sak?

Sv: Hjälp

Pja... mina hundar gör också så när jag t ex har mens... :crazy:

Den enkla anledningen till att hundar gör så är för att det luktar helt enkelt... de har ju mycket känsligare luktsinne än vi människor.
Det har inget att göra med att han är okastrerad hane då hundar inte "tänder" på människor....

Jo jag vet ju att hundar gör så när man möter dom för första gången men han gör ju så flera gånger om dagen, utan att jag har mens, och han gör inte alls så på min pojkvän?
Så det går inte att få bort då? det beteendet?

gör han så på alla kvinnor eller är det bara på dig? du har inte svamp eller någon infektion på gång?

enklaste sättet att få honom att sluta är att du bestämt tillrättavisar honom. fungerar det inte att milt fya så får du ta i lite mer nästa gång. beröm om han går undan.

Jag och min sambo passar en dalmatiner när ägarna är i Thailand. Vi hämtade honom nu i Måndags och han ska hem igen den 8 januari så vi ska ju ha honom ett tag. Detta är världens goaste hund och fungerar hur bra som helst här hemma hos oss förutom En liten grej som stör mej till förbannelse: Han går och nosar mej mellan benen Hela tiden (jag är tjej). Förstår verkligen inte varför han gör så här och han slutar inte när man säger till honom heller. Han är ju ganska stor och jag är ganska kort så automatisk har han ju huvudet i den höjden. Hur ska jag göra för att få honom att sluta? Han är en okastrerad hanhund, kan det bero på det?
Någon med ett bra knep eller någon som vart med om samma sak?

Kanske en sprut med en vattenspruta (med citronvatten?) kunde hjälpa?

Håller med Trollet, bli en surtik.

1meters radie runt om dig är din privata zon, dit får han bara komma om han blivit inbjuden. Så säg till innan han kommer inpå dig, att han kan gå upp i rök eller nåt. Varför inte gå och lägga sig på sin plats tex.

Det ska jag också försöka med för Keo är rent pinsam! Han luktar alla tjejer mellan benen när han får umgås med dem en stund (inte främmande på stan, men tex brors flickvän och mamma och så).

Mig kör han upp nosen mellan benen och liksom stannar där. (Pinsam, som sagt!)
Fast bara när jag har mens, annars "hälsar" han liksom bara där när jag kommer hem.

/Syrsa, lite generad.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 335
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 279
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka