aztecaqs

Trådstartare
(Vet inte om det ligger på rätt tråd):crazy:

Jo, vi har fått hem ett föl från tyskland för ett par dar sedan. Det regnar och blåser kallt, vi har inget stall för en till våren. Vindskyddet är snart klart, men han skulle typ behöva täcket vi köpt till han. Tyvär så de han var hos innan hanterade inte han så mkt. Därför är han omöjlig att få på täcket. Han är känslig runt mage och på benen, han sparkas när han får något runt magen. Kan inte vänta, rädd att han blir förskyld :cry:. Han är bara ett föl på 7 månader. Snälla hjälp! Vill inte ha massa elak kritik, bara råd.
Vindskyddet blir som sagt snart klart men vet inte om det kommer räcka....

Sv: Hjälp!

Hör med grannar och bekanta om någon har en box ledig i sitt stall!
Du får väl vädja och berätta att det är akut.

Helt seriöst, varför tar man hem ett föl utan att ha allt klart för det? Har han jämnåriga, har han sällskap av andra hästar öht och varför hyr ni inte in honom hos någon om ni nu inte har allt ordnat åt honom?

Helt seriöst, varför tar man hem ett föl utan att ha allt klart för det? Har han jämnåriga, har han sällskap av andra hästar öht och varför hyr ni inte in honom hos någon om ni nu inte har allt ordnat åt honom?

väderleken gjorde så stallet inte kunde byggas klart!! Och JA han har sällskap.

Det är ingen ursäkt! Man ser till att ha en reservplan om saker skiter sig! Hyr in ungen och de andra tills ni kommit i ordning. :idea:

Håller med: Varför inte hyra in stackaren tills vindskyddet är klart? Ni visste väl när han skulle komma att inget skydd fanns klart? Sen vad händer om vindskyddet inte räcker?
Du ville inte ha kritik, men vad räknar du med?

Leta stallplats. Det gör ju inget om den måste stå en bit bort ett tag.
Brukar alltid gå att ordna något.
Sen måste du ju faktiskt se till att ha tillgång till annat än vindskydd hur eller hur, vad hade du tänkt göra om hästarna bli sjuka? :confused:

I övrigt är det väl bara att träna på att ta på täcket. Träna träna träna.
Bättre att lära den nu än om tre år.

väderleken gjorde så stallet inte kunde byggas klart!!
Har vädret varit så dåligt hos er så det inte ens går att bygga lider jag med hästarna. I så fall hade de ju verkligen behövt skydd.

Jag är inte jätteorienterad i Skåne men i de delar jag varit har det inte varit allt för långt mellan stallen. Lycka till i letandet.

Vi har nu satt upp en box till den lille och hans shettis kompis. Så nu står de under tak. Täcke-träningen fortsätter, och vindskyddet e klart!

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 557
Senast: Stereo
·
T
Övr. Katt Hej Ber om ursäkt då detta säkert blir lite långt men ska försöka hålla det kortfattat.. Jag skaffade min katt för ungefär 6 år sedan...
Svar
2
· Visningar
1 740
Senast: Tass
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka