Nougat

Trådstartare
Hejsan alla där ute!:D, Jag går i 9:an och ska gå på ett häst gymnasium (Helst Plönninge). Jag rider på ridskola 1 gång i veckan,och har hjälp en kompis med sina hästar,där bl.a. har jag ridit en 7-årig D-ponny i repgrimma(vilket gick jätte bra), och har även ridit ett 3-årigt halvblod:D.

Nu funderar jag på vad jag vill skaffa för häst mitt i/efter gymnasium tiden,och funderar på ,stor häst,eller en ponny, har helt plötslig börjat fundera på att lära mig köra m. häst och vagn!:eek:, vilket inte har inträffat förut:grin:

Är detta "bara" mitt liv som tonåring som spelar mig ett spratt,eller kan man se något samband?:laugh:

Sedan så funderade jag över en dag,vad som skulle vara smartast,Köpa häst/ponny från ridskolan,eller köpa på annons?,vad skulle ha varit smartast?..

Och nu idag har jag helt plötsligt "såpat" ner mig i Shettisar!:angel:

Hjälp mig med dessa tankar,snälla:banana:
Någon som har tänkt så här någon gång,under livet?:idea:

MVH Nougat

Sv: Hjälp!:)

Jag tycker inte att det verkar som om du vet vad du egentligen vill. Om jag vore du skulle jag inte skaffat ngn häst alls nu, du kommer att få arbeta mkt med hästar ifall du ska gå på hästgymnasium.

Det är en underbar tid och den ska man njuta av så mkt man kan. Rid, hantera och träna skolhästarna (som brukar vara jättetrevliga på många skolor) och framförallt; ha kul!

Känner du att du ändå vill ha MER häst i din vardag än vad gymnasiet erbjuder dig så kan du alltid skaffa en foder-/medryttarhäst att jobba med vid sidan av skolan. Detta ger dig dessutom tid att fundera ut vilken typ av häst som passar dig.
Körning ska ingå i utbildningen så det kommer du med all säkerhet att få prova på.

Är det länge kvar tills du börjar gymnasiet så kan du ju även ha en foder-/medryttarhäst nu fram tills du börjar dina studier. Det viktigaste är att känna på utbildningen först och fatta beslutet sedan så att du säkert kan känna dig nöjd när du väl är där.

Lycka till!

Hejsan!,Tack för svaret!:D
Ja,det är nog bäst som du säjer,gå på hästgymnsium,där det finns många hästar, sedan skaffa häst/ponny när man har bestämmt sig...

precis kanske bättre att du går ett år eller två och ser hur mkt tid du har över och vad du själv vill. det är ju säkert många på skolan som har med häst som säkert inte säger nej till en hästfridag i veckan.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 384
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hejsan! Jag känner att jag behöver lite hjälp med mina funderingar kring min häst. Det är så att för ungefär 1 år sedan så köpte jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 857
Utrustning Hejsan:) jag har ett liten fundering:) jag hade en dåligt passande sadel innan men efter köp av ny som passade bra då så har det inte...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 792
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar