ulle.j

Trådstartare
Nu har jag lite beslutsångest som jag skulle vilja ha lite hjälp med... Har ett hbl sto e:Chapman-Strauss som jag ska betäcka i år. Hon är ca 173 cm,grov i modellen,något lite sabelbent,skritten bra,traven mkt bra och galoppen rätt så dålig om jag ska vara ärlig :angel: lite "struttig" sådär. Bra temprament,lite envis. Hade bestämt mig för Don Primero,sen fick jag tips om Highcruiser och nu senast om Rentino. Tipsaren som sa Rentino tyckte han skulle vara perfekt för att "lätta" upp henne lite. Så nu kan jag inte bestämma mig.... Nån som har tips och råd??

Sv: Hjälp!!!

Don Primero är inget dumt val, tittar man på blup-listan så är han den hingst i avel som ger bäst galopp. Lite tveksam dock om han kan ses som förädlare. Ett annat alternativ vore kanske De Noir ur samma hingstlinje, pappan De Niro är också en god dressyrförärvare, han har själv bra galopp och förädlande angloarab via Matcho x på mödernet. Rentino skulle inte jag se som en förädlare, även om det är en fin hingst.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
5 012
Senast: Anonymisten
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 677
Kropp & Själ Jag har matproblem som jag inte kommer tillrätta med själv, och är så urbota less på det. Jag behöver alltså hjälp med detta men behöver...
Svar
5
· Visningar
1 660
Senast: Skjøldur
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 765

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka