doglover

Trådstartare
Hur ska jag göra?

Min hund fick flytta till ett nytt hem. Jag har starka misstankar om att allt inte är som det ska i det nya hemmet, trots att ägaren förnekar.

Har jag några rättigheter? När jag har sålt henne?

Jag har hennes chipnr, men är inte helt hundra på om den nya ägaren har gjort en reg. på hunden i hennes namn ännu.
Ska kolla med jordbruksverket.

Har bland annat fått se en olämplig video där dem triggar henne till att jaga och så har hon tydligen sagt till en bekant att hon triggade hunden till att göra utfall mot en människa som inte tyckte om henne.

Jag känner mig så jävla lurad och misslyckad-.

Sv: Hjälp!

Du har ju inga rettigheter till hunden längre men den nya ägaren måste ju hålla sig till djurskyddslagen. Sker det nått orätt ur djurskyddssynpunkt är väl det ända du ka gör att anmäla missförhållandena tyvärr :(

Fy vilken tråkig situation:(....
Du kan nog inte göra mycket iom att hon inte är din längre.
Be snällt om att få köpa tillbaka henne??
Det är inte lätt att veta till vem man säljer, skenet kan bedra.
Hoppas det ordnar sig!

Mvh J.

Samma ögonblick som du lämnar över hunden till ny ägare, så tappar du dina rättigheter.

Du har ju inga rettigheter till hunden längre men den nya ägaren måste ju hålla sig till djurskyddslagen. Sker det nått orätt ur djurskyddssynpunkt är väl det ända du ka gör att anmäla missförhållandena tyvärr :(

Jag vet vad hon heter och var hon bor, men inte adressen. Men håller på att ta reda på det och skaffa in fler bevis.

Tyvärr........

Då finns det inget jag kan göra för stackars Nemi då.

Jag är rädd för att Nemi blir såpass förbannad att hon verkligen flyger på någon. Så som den ägaren triggar henne.

Försök och se till att det inte läcker ut till den nya ägaren, bara.
OM du är intresserad av att köpa tillbaka hunden.
Får hon nys om det så lär det ju vara tvärkört:crazy:.

/J.

Hon kommer aldrig att låta mig köpa tillbaka henne. Påstod att ja misshandla henne, att jag inte kan någonting och att jag är en idiot bara för att jag sa att jag hade sett videon och att det inte är bra att hon gör så.

Jag fick ju se en video. Sen har jag fått höra henne skryta om att hon bussa hunden på en människa hon inte tycker om bara för att hon inte ville ha stryk. "Så är det bara" kommenterade hon om det.

Jaha, då har det redan skurit sig alltså i relationen alltså=/.
Då blir det nog inte lätt:(.
Hur kommer det sig att du sålde till henne, var det ngn du kände?
Hur länge sedan var det?
Hade hon ngn prövotid med hunden för att se att hon och du tyckte allt var okej?
Eller var det bara cash= tack och hej?

Antagligen så får du nog bara glömma hunden och gå vidare.
Sålt är sålt, jäklas du med anmälningar och sådant kanske det bara går ut över jycken...:crazy:

Mvh J.

Senast ändrad av en moderator:

Det är en video som man ser henne springa lös på en äng och ägaren ropar " ta den då, ta den då" och hetsar upp henne till att jaga större fåglar och springer efter dom.

Om videon bevisar att hunden på någotsätt far illa så är det bara till att anmäla!

Det är en video som man ser henne springa lös på en äng och ägaren ropar " ta den då, ta den då" och hetsar upp henne till att jaga större fåglar och springer efter dom.

Det räcket nog inte alls, hunden far ju inte illa över att jaga fåglar .

Det är ett brott mot jaktlagen och kan anmälas som det, men inget hunden far illa av i den meningen att det är anmälningsbart.

men hon far väl inte illa av det men hon har aggretions problem innan jag det gör ju inte saken bättre att peppa upp henne att till att jaga så.

Sen att använda sin hund som skydd och hetsar upp henne till att skälla och skrämma folk kan ju inte vara snällt mot hunden för hon har biti innan och kommer göra det igen om hon håller på.

vart skall man vända sig för att få detta att sluta?

Att peppa en hund att jaga är inget som går att anmäla, eftersom hunden i sig inte far illa av det, men det är ett jaktbrott, så det kan man anmäla till polisen.
Däremot, så kommer ingen att ta hunden från ägaren pga det.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 656
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 734
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 119
Senast: Liran
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 366
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V