Mint

Trådstartare
Hoppas att det finns någon kattkunnig människa här inne så här på nyårskvällen!
Katten har lyckats smita ut bland alla smällare :cry:
Hittade honom precis men han är väldigt rädd och ville inte komma fram.. Istället smet han in under en stuga där han ligger och trycker..

Så, några tips på hur man får ut en katt under en stuga? Det är ett smalt utrymme, kanske 15 cm, så jag kan ju inte krypa in..

/Orolig Mint :(

Sv: Hjälp!

Ta med dig massa som han tycker är gott! Skramla lite med matskålen och så kanske? Det får våra katter att komma tillbaka iaf...

Hoppas du får ut honom!

*kram*

Jag har försökt med mat, men han verkar vara för rädd för att vilja äta :( Nu har han dessutom krupit längra in, jag kan inte se honom längre, så jag vet ju inte ens om han är kvar därunder...

Jag fattar inte varför folk ska börja smälla redan nu, kan dom inte vänta till klockan tolv iallafall :mad:

Ha ett snöra med en leksak el någon som du busar med lite i gräset?
Har han någon liten kattlåda eller något som han brukar ligga i inne? har han inte det kanske du kan fixa en transport med massa filtar ect och ställa tätt intill så kanske han går in där för att känna sig trygg?

Även om det är många männinskor som han känner och litar på precis utanför och att ni sedan plötsligt lämnar honom och går så kan det häna att hn bestämmer sig för att ta sällskap med er in,, (brukar fungera med våran kisse.

Lycka tillo ch hoppas ni får ordning på kissen ,, inget roligt dedär:(

tänkte på det med bur med, precis vid öppningen.. och filtar som luktar "hemma" . prata lugnt och stillsamt .. täck gärna över buren med om den har ventilations hål osv, så det blir mörkt och inbjudande. tryggt!

TS, kan ni lämna dörren öppen ett tag med? så möjligheten att slinka in finns om kissen skulle fatta modet och vilja springa hem?

Nu har jag ställt ut buren, och lagt in lite kycklingbitar.

Fast jag vet inte att han tycker att buren är särskilt trevlig, den används bara vid veterinärbesök annars...

Bra idé med dörren, det ska jag göra! Fast jag vet iofs inte om jag vågar sitta ensam hemma med dörren öppen :crazy:

kan ju hålla uppsikt på dörren? skaka lite med torfoder påsen/skål emellan fyrverkerierna?

Nu har kissen kommit hem!

Så fort det slutade smälla gick jag ut och ropade, och då började han skrika tillbaka och kom springande :)

Och nu har han ätit kyckling och somnat :)

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 385
Senast: monster1
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 963
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 624
Senast: MissFideli
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 692
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar